دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
انتقاد از «کم‌کاری» مدیریت شهری یزد در سال پایتختی کتاب ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به عدم اختصاص اِلِمانی به عنوان «یزد، پایتخت کتاب ایران»، گفت: انتظار ما در مباحث شهری یزد در سال پایتختی کتاب ایران بیش از اقدامات انجام شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، نخستین نشست برخط رسانه‌های استان یزد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با محوریت فعالیت‌های این اداره کل در سال 99 برگزار شد.

مجید جوادیان‌زاده در این نشست گفت: اگرچه ویروس کرونا لحظات نگران‌کننده‌ای را برای ما به‌وجود آورد اما تجربیات متعددی را به همراه داشت که بایستی به‌خوبی از آنها استفاده کرد.

وی افزود: خوشبختانه رسانه‌های استان یزد در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا فعالیت مناسبی داشتند که بایستی این تجربیات خاطره‌نگاری شود تا بتوانیم درصورت بروز چنین شرایطی از این تجربیات استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به برنامه‌های سال 99 این اداره‌کل بیان کرد: در حوزه رسانه اقدامات متعددی برنامه‌ریزی شده بود که با شیوع ویروس کرونا برخی از این برنامه‌ها متفاوت شد اما سعی داریم با برگزاری جشنواره‌های فصلی در جهت توجه به کثرت رسانه‌ها و محصولات رسانه‌ای گام برداریم.

جوادیان‌زاده در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر میزبان دستیابی به اهداف پایتختی کتاب ایران، گفت: عنوان پایتخت کتاب ایران برای یزد در سال 98 به پایان رسید و امسال شهر شیراز به این عنوان دست پیدا کرد که از آن می‌توان به عنوان فرصت مناسبی برای استان نام برد.

وی بیان کرد: اهداف ما در طرح پایتخت کتاب ایران به دو بخش محتوایی و شهری تقسیم شده بود که در بخش محتوایی مربوط به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح‌های ابتکاری مربوط به دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بود که بخش عمده‌ای از آنها انجام شد و بخش کوچکی مانده که عمدتا برنامه‌های دامنه‌دار بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: بخش دیگر اهداف پایتخت کتاب ایران مباحث شهری بود که با وجود اقدامات انجام شده انتظار ما بیشتر از این بود؛ زیرا در این سال اگرچه میدانی به کتاب اختصاص داده شد، اما اِلِمانی به‌منظور پایتختی کتاب ایران تهیه و رونمایی نشد و همچنان نیز نام میدان کتاب نصب نشده است.

جوادیان‌زاده بیان کرد: ما داعیه بزرگتری به نام پایتختی کتاب جهان در سال 2022 داریم که قاعدتا کار دشوارتری است اما پروپوزال آن را به سازمان مدیریت و استانداری یزد ارائه کرده‌ایم تا حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز در نمایشگاه بزگ کتاب فرانکفورت حضور پیدا کردیم که گام بزرگی در جهت پایتختی کتاب جهان بود و زمینه را برای گفت‌وگو و شناساندن خود آماده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد همچنین بیان کرد: در قالب تفاهم‌نامه با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند موضوع را در نظر گرفته‌ایم که جشنواره‌های فصلی، دوره آموزشی پیشرفته رسانه‌ای، برزگراری سلسله نشست‌های شب‌های مطبوعاتی، همایش سواد رسانه‌ای، کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان از جمله این برنامه‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها