یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
مسابقه قصه‌گویی «مهمانی نور» در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: مسابقه مجازی قصه‌گویی «مهمانی نور» و شعار «آینده ساختنی است» با موضوع ماه رمضان و کرونا برگزار می‌شود.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و دعوت همگانی برای مشارکت در کمک به نیازمندان در قالب رزمایش همدلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان نیز مسابقه مجازی قصه‌گویی را با موضوع ماه رمضان و کرونا با عنوان«مهمانی نور» و شعار «آینده ساختنی است» برگزار می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به موضوعات این مسابقه اشاره کرد و گفت: همدلی‌، مهربانی و خاطرات ایام ماه مبارک رمضان (سحر، افطار، شب‌های قدر و ...)، ازجمله موضوعات این مسابقه است که علاقه‎‌مندان می‌توانند فیلم‌های قصه‌گویی خود را حداکثر در ۵ دقیقه تولید و به شماره واتساپ اداره‌کل کانون استان به شماره  ۰۹۱۰۵۱۴۰۴۵۲ ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه مسابقه دارای بخش جنبی نیز هست که شامل آداب و رسوم مربوط به ماه رمضان در شهر زنجان است، افزود: هدف از برگزاری این مسابقه احیای سنت‌های بومی و محلی استان است که شرکت کنندگان می‌توانند همانند قصه‌گویی آثار خود را ارسال کنند.

نوری گفت: ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان برند و فعالیت اصلی کانون و یکی از ابزارهای مهم تربیتی و انتقال مفاهیم اخلاقی است که با هدف توسعه فعالیت‌های دینی هدف از برگزاری این مسابقه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در ادامه به شرایط شرکت در این مسابقه نیز اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی فرصت شرکت در این مسابقه را 13 خردادماه اعلام کرد و گفت: نتایج پس از بررسی و تجمیع نظرات داوران فرهنگی و هنری در ۱۸ تیرماه 99 همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها