چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی آثار شهید مطهری در البرز

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز از برگزاری مسابقات کتابخوانی مجازی در این شهرستان خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی آثار شهید مطهری همزمان با هفته عقیدتی، سیاسی سپاه، به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، حجت الاسلام حسین عدالتی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدت زمان شیوع بیماری کرونا در کشور بیان کرد: شرایط خاصی که این بیماری در کشور ایجاد کرده است موجب شده تا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی تحت‌الشعاع قرار گیرد ولی باید توجه داشت که تعطیلی مراکز فرهنگی به معنای تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی نیست.

وی افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی آثار شهید مطهری به‌عنوان یکی از  اصلی‌ترین فعالیت‌های فرهنگی هفته عقیدتی، سیاسی سپاه هر ساله در این ایام برگزار می‌شود. شیوع این بیماری موجب تعطیلی برگزاری مسابقات فرهنگی نیست و مسابقه یادشده هم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

عدالتی  بیان کرد: اگرچه مشکلاتی که امروز برای کشور در حوزه بیماری کرونا ایجاد شده، موجب شده است توان و انرژی زیادی صرف حوزه بهداشت و درمان شود اما نباید فراموش کرد که حوزه فرهنگی از مهم‌ترین نیازهای روحی در جامعه است و نباید اجازه دهیم زیر سایه این روزمرگی‌ها دچار غفلت شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز گفت: سپری کردن این ایام جز با بهره جستن از ابزارهای فرهنگی مناسب امکانپذیر نیست و چه خوب است که بتوانیم این ابزارهای فرهنگی را به دست مردم برسانیم.

وی عنوان کرد: تهیه پک‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی مسابقات فرهنگی، کتابخوانی و ادبی نیز با همین اهداف در این شهرستان برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: هفته عقیدتی سیاسی سپاه هر ساله با برگزاری مسابقات کتابخوانی، مسابقات فرهنگی و جشنواره‌های مختلف گرامی داشته می‌شود و امسال برای نخستین بار است که با شیوع این بیماری از برگزاری حضوری این برنامه‌ها محروم هستیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز ادامه داد: بر همین اساس با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش کردیم تا شیوع این بیماری و محدودیت‌هایی که در تردد و فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گرفته است، مانع از اجرای برنامه‌های فرهنگی نشود از این رو بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عدالتی گفت: با توجه به اینکه این هفته مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان نیز هست، برنامه‌های قرآنی متعددی نیز در نظر گرفته شده است که به صورت مجازی در این شهرستان برگزار می‌شود. تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی «مبارزه با کرونا» شامل کتب بهداشتی و درمانی، پک‌های فرهنگی و جشنواره‌های مختلف  برای این ایام در نظر گرفته شده است.

محمد اسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز نیز از همراهی بسیجیان این شهرستان در اجرای برنامه‌های مختلف در ایام شیوع کرونا در کشور خبر داد و گفت: مشارکت خوب بسیجیان این شهرستان در برگزاری مسابقات فرهنگی، کتابخوانی و هنری هر ساله وجود داشته است و با توجه به شیوع بیماری کرونا و ایجاد شدن محدودیت‌های فیزیکی امیدواریم امسال نیز شاهد این اتفاقات خوب در سطح شهرستان باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز بیان کرد: بسیجیان ما همواره در همه عرصه‌ها آماده‌باش هستند و به دشمن ثابت می‌کنند که حتی در شرایط سخت از پای نهادن در مسیر رشد و شکوفایی خود کوتاه نخواهیم آمد.

طاهرخانی گفت: در همین ماجرای شیوع بیماری کرونا چهره واقعی بسیاری از مدعیان حقوق بشر را در دنیا مشاهده کردیم و اینک زمان آن است که به دنیا نشان بدهیم ایران و ایرانی در شرایط سخت نیز حامی و پشتیبان یکدیگر هستند.

وی بیان کرد: در این ایام بسته‌های مختلف مواد غذایی، کالاهای اساسی و پک‌های فرهنگی برای خانواده‌های آسیب پذیر این شهرستان تهیه شده است و توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی به عنوان الزامی برای رشد و شکوفایی اجتماعی در این شرایط به چشم می‌خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها