یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
دفتر اول مثنوی صوتی شد

ساعد باقری دفتر اول مثنوی را به صورت صوتی خوانده است که این کتاب صوتی از سوی انتشارات نیستان راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول) اثر بی‌نظیر و جاودانه از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی است. در کتاب مثنوی معنوی (دفتر اول) ما با عمیق‌ترین اندیشه‌های عارفانه مولانا در قالب اشعاری خواندنی رو‌به‌رو هستیم.

کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول)، دربردارنده‌ درخشان‌ترین و برجسته‌ترین اشعار مولاناست و بهترین فرصت برای افرادی است که می‌خواهند با دیوان مثنوی معنوی آشنا شوند. این اثر یکی از ماندگارترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی بعد از اسلام به شمار می‌آید.

مثنوی معنوی (دفتر اول) شامل عمیق‌ترین اشعار عرفانی است که تا به حال خوانده‌اید. ورود عرفان به شعر با سنایی آغاز شد، با عطار رشد کرد و با مولانا به اوج خود رسید. مولانا در هجده بیت ابتدایی مثنوی معنوی (دفتر اول) که آن را نی‌نامه‌ نامیده است و به نوعی مقدمه آن نیز به شمار می‌رود، تمام آنچه را که در هفت دفتر دیگر برای گفتنش تلاش کرده است، به زبان آورده است. مولانا مثنوی معنوی را بعد از رفتن شمس می‌نویسد. در همان سالی که صلاح‌الدین زرکوب (از یاران و مرادان مولانا) وفات یافت. گفته می‌شود که تاخیر در شروع مثنوی به جهت وفات زن حسام‌الدین چلپی بوده و ملال خاطر حسام، سبب شده بود تا مولانا نظم مثنوی را به تاخیر بیندازد. مولانا مثنوی معنوی را در شش دفتر و بیست و هفت‌هزار بیت سروده است. در مثنوی معنوی حکایات بسیاری را آورده است و با استفاده از تمثیل‌های دلنشین مقصود و پیام خود را رسانده است. 

خیلی‌ از مخاطبان ادبیات علاقه‌مند به خواندن «مثنوی» هستند اما شاید نتوانند خوانش درستی از آن داشته باشند، که این مشکل باتوجه به خوانش اثر از سوی ساعد باقری برطرف شده است. 

دفتر نخست مثنوی با روایت ساعد باقری و صدابرداری سارا سرخوش در 13 ساعت و 35 دقیقه و به‌بهای 47 هزار تومان از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است و در سایت‌های فیدیبو، کتابراه و طاقچه قابل خریداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها