دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
«اشباح چینی سانفرانسیسکو» منتشر شد

اشباح چینی سانفرانسیسکو نوشته مکسین هونگ کینگستو با ترجمه صابر مقدمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مکسین هونگ کینگستون نویسنده آمریکایی چینی‌تبار در اثر معروفش اشباح چینی در سانفرانسیسکو فرم کاملا جدیدی را ابداع کرده است. معجونی از اتوبیوگرافی و اسطوره‌شناسی، دنیای بیرون و دنیای درون، خشم و کینه‌توزی و خویشتنداری و مدارا.

این کتاب که اولین بار در ۱۹۷۶ به چاپ رسیده اکنون یکی از آثار کلاسیک ادبیات معاصر دنیا محسوب می‌شود. به‌خاطر نمایش نوآورانه و بدیع هویت فرهنگی طبقات مختلف اجتماعی نظیر مهاجرین، زنان، چینی‌ها و آمریکایی‌ها. شاید به همین دلیل باشد که دو تن از رؤسای جمهور آمریکا یعنی بیل کلینتون و باراک اوباما از ستایشگران پروپاقرص این کتاب محسوب می‌شوند. باراک اوباما درباره این کتاب می‌گوید که این کتاب باعث شده به آلام و دردهای فرهنگ‌های مختلف آمریکا پی‌ ببرد.

کینگستون به‌عنوان یک زن در دو دنیای کاملا متفاوت و متضاد سیر می‌کند: در کالیفرنیا که والدینش قبل از تولدش به آنجا مهاجرت کرده‌اند و در چین که همیشه عنصر جدایی ناپذیر قصه‌های مادرش بوده. زنان جنگجوی خشن و حیله‌گر قصه‌های مادرش به طرز غیرمتعارفی با واقعیت ظلم و ستم نسبت به قشر زنان چینی به ستیز و مبارزه برخاسته‌اند. هویت واقعی کینگستون در لابه‌لای شکاف‌های این داستان‌ها به‌وضوح قابل مشاهده است و او این شکاف‌ها را با داستان‌های خودش پر می‌کند. کینگستون کلمات، افسانه‌ها و خاطرات گوناگون را در قالب یک کل منسجم و یکپارچه درمی‌آورد و بدین‌ترتیب او موفق می‌شود درک تازه‌ای از گذشته خانواده و حال حاضر خویش به دست آورد.

این رمان در۲۶۰ صفحه با قیمت ۲۷۰۰۰ تومان و ۵۵۰ نسخه منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها