شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کتابخانه تخصصی کازرون‌شناسی در دانشگاه سلمان فارسی راه‌اندازی می‌شود

دانشگاه سلمان فارسی کازرون با هدف ارایه خدمات علمی و پژوهشی به جامعه و تقویت بسترها برای کمک به توسعه مطالعات مرتبط با شهرستان کازرون، کتابخانه‌ تخصصی کازرون‌شناسی را راه‌اندازی خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مهدی رضایی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن اعلام این مطلب، گفت: شهرستان کازرون به دلیل سابقه طولانی مدت تاریخی و همچنین تأثیرگذاری‌های متعدد در رویدادهای مختلف اجتماعی و فرهنگی به ویژه در حوزه جنوب کشور، از جهات گوناگون عرصه وسیعی را برای انجام مطالعات مختلف فراهم کرده است که این ویژگی باعث شده در دوره‌های مختلف تاریخی و به ویژه در عصر حاضر، کتاب‌های متعددی پیرامون آن نوشته شود.  

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت پرداختن هرچه بیشتر به زوایای مختلف این شهرستان از منظرهای علمی و در جهت بسترسازی برای افزایش مطالعات مرتبط با کازرون، با تکیه به ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه سلمان فارسی، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کازرون‌شناسی را در دستور کار فرهنگی دانشگاه قرار دادیم که با نگاه مثبت و حمایت قابل توجه هیئت رییسه و به ویژه ریاست محترم دانشگاه، این کتابخانه به زودی دایر خواهد شد.

رضایی همچنین تاکید کرد: کانون دانشجویی کازرون‌شناسی این دانشگاه، فعالیت‌های مرتبط با تهیه‌ی فهرست منابع را دنبال کرده و به موازات آن در حال تهیه و تجمیع کتب و منابع مرتبط با این حوزه هستیم.  

وی درباره منابعی که در این کتابخانه جمع‌آوری خواهد شد، افزود: در تلاش هستیم علاوه بر کتاب‌هایی که به صورت مستقیم به حوزه‌های مرتبط با کازرون پرداخته‌اند، به تدریج برخی دیگر از کتب و منابعی که می‌توانند برای پژوهشگران مرتبط با حوزه‌ی کازرون‌شناسی مفید باشند را به این مجموعه اضافه کنیم. علاوه بر آن کتاب‌هایی که توسط کازرونی‌ها تألیف یا ترجمه شده است را نیز در این کتابخانه گردآوری خواهیم نمود. همچنین پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که تاکنون در دانشگاه سلمان فارسی و سایر دانشگاه‌ها در ارتباط با کازرون نوشته شده‌اند نیز منابع دیگر این کتابخانه خواهند بود که البته در این خصوص به همکاری‌های سایر پژوهشگران نیز نیازمندیم. علاوه بر این موارد، جمع‌آوری نسخه‌های خطی یا تصاویر این دست از نسخ که مربوط به آثار چهره‌های کازرونی باشد نیز از دیگر منابع این کتابخانه محسوب خواهند شد.  

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی همچنین با اشاره به اهداف بلندمدتی که برای کتابخانه تخصصی کازرون‌شناسی در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم راه‌اندازی این کتابخانه گامی عملی برای حرکت به سمت تشکیل مرکز اسناد کازرون باشد تا بتوانیم در آینده با فراهم شدن سایر زیرساخت‌های لازم، این مرکز را نیز در دانشگاه سلمان فارسی راه‌اندازی کنیم.  

رضایی در پایان ضمن اشاره به اینکه با تکیه به چنین بسترهایی می‌توان انگیزه‌های بیشتری برای هدایت پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های عمومی به سمت مسایل مرتبط با کازرون به وجود آورد، ابراز امیدواری کرد با مشارکت هرچه بیشتر اهالی فرهنگ در این شهرستان، بتوانیم این کتابخانه را به بستری غنی برای انجام مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با کازرون تبدیل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها