شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
فروشگاه «طهوری» در انتظار مالکان جدید

همزمان با بازگشایی کتاب‌فروشی‌ها از 30فروردین ماه، عملیات مرمت و نوسازی ملک سابق کتاب‌فروشی‌ 66ساله طهوری برای فعالیت با نام و نشانی تازه آغاز شد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پیگیری‌های ایبنا حاکی از آن است که مراحل تخلیه کتابفروشی طهوری پیش از ایام نوروز و در اسفندماه سال گذشته انجام شده‌، درحال حاضر ملک در اختیار مالک جدید خود برای بازگشایی و چیدمان قرار گرفته است.
 
عملیات مرمت و نوسازی این ملک که به دلیل فرارسیدن تعطیلات نوروز و شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، امروز(شنبه 30 فروردین‌ماه) و همز‌مان با بازگشایی کتاب‌فروشی‌های راسته انقلاب، از سر گرفته شده، عملیات طراحی داخلی و معماری آن آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بازسازی این ملک تا خردادماه به‌طول بینجامد.
 
کتابفروشی 66ساله طهوری فعالیت خود را تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته ادامه داد و از آن پس این ملک طی توافق‌نامه و قرارداد به مهران و ناصر بخشی (فرزند و برادرزاده زنده‌یاد محسن بخشی یکی از پیشکسوتان نشر و از بنیانگذاران انتشارات آگاه) منتقل شد.  
 
«طهوری» پس از بهمن‌ماه سال گذشته، فعالیت خود را در حوزه نشر، کمافی‌السابق ادامه داده و در مکان دفتر خود دایر است.
 
سید‌احمدرضا طهوری، مدیر کتاب‌فروشی «طهوری» سال گذشته در گفت‌وگو با ایبنا درباره فروش این کتاب‌فروشی قدیمی گفته بود که واگذاری کتاب‌فروشی را بنابر دلایل شخصی و خستگی از وضعیت و شرایط حاکم بر حوزه نشر و کتاب‌فروشی‌ها انجام داده است.(اینجا بخوانید)
 
طهوری همچنین درباره مالک بعدی این مکان که آن هم به کار کتاب‌فروشی خواهد پرداخت، اشاره کرد و گفت خوشحال است که این مکان دوباره یک کتاب‌فروشی خواهد بود؛ اما خودش دیگر به این کار ادامه نخواهد داد و تنها انتشارات طهوری را حفظ خواهد کرد. هرچند متعاقبا اخبار دیگری به‌انتشار رسید که احتمال گشایش کتاب‌فروشی دیگری را از سوی این نشر قوت ‌بخشید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها