شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
عرضه رایگان دو کتاب با موضوع شبهات کرونایی ازسوی آستان قدس رضوی

دو عنوان کتاب جدید با موضوع سوالات و شبهات دینی در ایام کرونا ازسوی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، کتاب‌های «کرونا و دل‌مشغولی‌های ذهنی» و «پرسش‌های دختر؛ پاسخ‌های پدر» با موضوع پاسخ به شبهات دینی در روزگار کرونایی توسط آستان قدس رضوی در مشهد منتشر شد.

«کرونا و دل‌مشغولی‌های ذهنی» صد و سی و نهمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «رهنما» است که به‌قلم محمد باقرپور امینی با شمارگان 1000 نسخه و در قالب 11 فصل و با عناوینی همچون چرا دامن‌گیر «بلا» شده‌ایم؟، یک شخص بیمار، برای بهبودی خود، باید چه مسیر درمانی را طی کند؟ آیا به دعا و توسل بپردازد یا با اعتماد به دانش پزشکی، این مسیر درمانی را دنبال کند؟، حاجت‌خواهی از خدا یا از بندگان خوب خدا؟ اگر حرم معصومین (ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم شفاخانه است، چرا به بهانه جلوگیری از سرایت بیماری‌های عمومی، آن را بسته‌اند؛ مگر این اماکن مقدس عاملی برای شیوع بیماری‌اند؟ و چگونه دعا کنیم؟ از جمله سوالاتی است که در ایـن نوشـتار تـلاش شـده اسـت تا پاسخ آن بیان شود.

همچنین در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: زمانی که انسان با بیماری فراگیری مانند کرونا درگیر می‌شود، به ضعف خود واقف می‌شود که چگونه یک ویروس میکروسکوپی، قدرت و شکوه دُنیایش را به سُخره گرفته است و سلامتش را به مخاطره می‌اندازد و تا مرز تعطیلی زندگی و حیات او پیش می‌رود. در این موقعیت همه نگاه‌ها باید به قدرتی فراتر از قدرت بشری متمرکز شود و روند زندگی، با سنجه الهی بازسازی و اصلاح شود تا شاید مشمول لطف خدای مهربان قرار گیرد.

همچنین کتاب «پرسش‌های دختر؛ پاسخ‌های پدر» به کوشش جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه تدوین شده که به سوالاتی از جمله اینکه در قبال ویروس کرونا چه باید کرد؟ آیا در تقابل علم و دین، دین شکست می‌خورد؟ چرایی تعطیلی اماکن مذهبی، نحوه برخورد منطقی متدینین با این مسئله، اهمیت مقدسات و شعائر دینی در روزگار کرونا، توکل بر پروردگار متعال، مناجات و توسل به ائمه معصومین(ع) و... پاسخ می‌دهد. 

فایل PDF این دو عنوان کتاب به‌صورت رايگان از طريق مراجعه به سايت www.behnashr.com و www.haram.razavi.ir قابل دسترسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها