چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
ارسال کتاب از مشهد به اقصی نقاط جهان

مجموعه «کتاب‌رسان» در مشهد با اجرا ایده سفارش کتاب از اقصی نقاط جهان، نخستین سفارش خود را به کانادا ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، مجموعه «کتاب‌رسان» که با عنوان نذر فرهنگی کتاب نیز در میان طرفداران خود نام‌دار است، شبکه‌ای برای توزیع جهادی کتاب مبتنی بر نذر فرهنگی است. این گروه که طی چند سال اخیر اقدامات و کارهای زیادی در حوزه نذر فرهنگی و گسترش فرهنگ کتابخوانی انجام داده است، در مجتمع تابان مشهد استقرار دارد.

«کتاب‌رسان»ی‌ها معتقدند ضرورت وجود نذرهای فرهنگی با نذرهای دیگر برابری می‌کند و لذا چند سالی است اهدافی نظیر ارسال کتاب به شهرستان‌ها و روستاهایی را که فاقد کتاب فروشی فعال هستند، دنبال می‌کنند. حالا این ایده توسعه پیدا کرده و علاوه بر اینکه کتاب‌های خود را به نقاط مختلف محروم در کشور ارسال می‌کند، از شهرهای مختلف نیز شاهد کمک افراد زیادی است که به‌واسطه آشنایی با این مجموعه، به نذر فرهنگی پیوسته‌اند.

«کتاب‌رسان» با اجرا ایده‌های مختلف با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و در دسترس بودن کتاب برای همه مردم کشور، امروز توانسته است اعتماد افراد زیادی را به خود جلب کند، در عین حال که نمی‌توان از اقدامات خیرخواهانه‌ای که در طی این سال‌ها انجام داده‌اند، چشم پوشید.

این مجموعه ایده جدیدی را در سال جدید به مرحله اجرا رسانده است که در نوع خود کم‌نظیر است؛ به دلیل گسترش سفارش‌های این گروه از نقاط مختلف کشور یک گروه جهادی برای رساندن کتاب‌ها به دورترین نقاط پیشقدم شده است، با اجرا هماهنگی‌های لازم کتاب‌رسان از پس نه تنها به اقصی نقاط کشور، بلکه به همه نقاط جهان کتاب ارسال می‌کند.

این ایده که به گفته مسولان این مجموعه‌ به دلیل دریافت سفارش‌های متعدد از ایرانیان مقیم کشور‌های مختلف به ذهنشان رسیده است، فرصتی را فراهم کرده تا در هر زمان و مکانی کتاب رسان خدمات خود را ارائه دهد؛ در قدم اول نیز سفارش کتاب از مشهد الرضا (ع) به مقصد کانادا ارسال شده است.

ایده‌های این گروه جهادی فعال امروز توانسته است افراد زیادی را به کتابخوانی علاقه‌مند و برای بسیاری از علاقه‌مندان که از نعمت دسترسی به کتاب بهره‌مند محروم هستند، کتاب فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها