یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
زمان بازگشایی کتابخانه‌های اصفهان مشخص نیست

رئیس اداره کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان از ادامه روند تعطیلی کتابخانه‌های عمومی و نامشخص بودن زمان بازگشایی این کتابخانه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، طیبه فاطمی،  رئیس اداره کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به‌دنبال تداوم تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی و آموزشی و براساس هشدارهای وزارت بهداشت، برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری‌زا، کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اصفهان زمان اعلام ستاد استانی پیشگیری از کرونا در اصفهان تعطیل اعلام ‌شده است.

وی ادامه داد: ما منتظر کسب تکلیف از سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان که زیر نظر ستاد استانی پیشگیری از کرونا در اصفهان است، هستیم و هنوز زمانی برای بازگشایی به ما اعلام نشده است.

فاطمی افزود: کتابخانه‌های عمومی اصفهان از اسفندماه همزمان با سراسر کشور تعطیل شدند اما کتابداران کتابخانه‌های استان در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. همچنین کل فضای کتابخانه‌ها و ستادهای کل استان که حدود ۲۰۰ کتابخانه است، در دو مرحله با همکاری شبکه‌های بهداشت به طور کامل ضدعفونی شده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق رسالت کتابخانه‌ها ناحای امکان پوستر و سی دی و فایل‌های دیجیتال در اختیار اعضای کتابخانه‌ها و مردم قرار داده شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: کتابخانه‌های دیجیتال شهرداری اصفهان در حال حاضر فعال است و عضویت برای عموم در آن آزاد است. مخاطبان کافی است به سایت کتابخانه دیجیتال بروند و فرم عضویت را پر کنند و برای دسترسی آن‌ها به کتابخانه‌های دیجیتال باز می‌شود.

فاطمی در ادامه گفت: البته این سایت چون اختصاصی بوده بیشتر شامل کتاب‌های پژوهشی و اصفهان شناسی می‌شود اما نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در حال تولید محتوا برای این درگاه اینترنتی و خرید حق مؤلف و ایجاد کتاب‌های صوتی با مجوز اداره ارشاد است. البته کتاب‌هایی که سی سال از چاپ آن‌ها می‌گذرد مشمول حق مؤلف نمی‌شود.

وی درباره نحوه تمدید کتاب در کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: به دلیل شرایط فعلی کتاب‌ها امکان تمدید دارند و در ایام کرونا شامل جریمه نمی‌شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان درباره ضدعفونی کتاب‌های بازگشتی به کتابخانه‌ها کفت: کتاب‌ها حدود دو هفته با رعایت موارد بهداشتی در قرنطینه نگهداری می‌شوند اما اگر بخواهیم کتاب را ضدعفونی کنیم به‌خاطر نفیس بودن بعضی کتاب‌ها امکان آسیب هست و همین قرنطینه چندهفته ای ویروس را از بین می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها