جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
توضیحات مدرسه شهیده زهرا کردی دامغان درباره «امانت ندادن کتاب به دانش‌آموزان»

مدیریت آموزشگاه شهیده زهرا کردی دامغان در واکنش به اظهارات یکی از دانش‌آموزان دوستدار کتاب این مدرسه درباره «امانت ندادن کتاب به دانش‌آموزان»، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، در‌ پی انتشار گفت‌وگو با «غزل سادات میرعماد» دانش‌آموز پایه ششم مدرسه شهیده زهرا کردی دامغان که علاقه وافری به مطالعه کتاب دارد و در بخشی از مصاحبه خود با ایبنا، از امانت ندادن کتاب در کتابخانه مدرسه‌اش با این بهانه از‌سوی مدیریت مدرسه که «عده‌ای از دانش‌آموزان در رعایت امانت سهل‌انگاری می‌کنند» گلایه کرده بود، مدیریت آموزشگاه یادشده جوابیه‌ای برای ایبنا ارسال کرد که در ادامه از نظر مخاطبان می‌گذرد.

«به نام خدا»
با سلام و عرض ادب و احترام به استحضار می‌رساند پیرو انتشار مصاحبه خبرنگار ایبنا با دانش‌آموز عزیز و اهل مطالعه، غزل سادات میرعماد، نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می‌نمایم.
۱- مدرسه ابتدایی شاهد دخترانه شهیده زهرا کردی دامغان افتخار دارد در سال جاری با مساعدت خیرین، اعضای محترم انجمن اولیاء و مربیان، مسئولین محترم اداره آموزش و پرورش و تلاش همکاران آموزشی مدرسه، کتابخانه‌ای مدرن و مجهز با امکانات پیشرفته و در فضایی بسیار وسیع و مناسب با تعداد زیادی کتاب مناسب افتتاح و نقش مؤثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی ایفا نماید.
۲- کلیه دانش‌آموزان به‌شکل منظم و کلاسیک به‌همراه آموزگاران خود هفته‌ای دو روز و علاوه بر آن در صورت تمایل دانش‌آموزان و موافقت معلم در زمان دلخواه اجازه حضور در کتابخانه را داشته و دارند.
۳- متأسفانه با وجود پیگیری لازم، به‌دلایل  منطقی اداری و کمبود نیرو، قادر به تأمین نیروی تخصصی به‌عنوان کتابدار نبودیم، اما به‌هیچ عنوان منعی برای امانت دادن کتاب به دانش‌آموزان نداشتیم و درصورت مراجعه عزیزان با افتخار مدیر و معاونین و همکاران در این مورد همکاری داشته‌اند.
۴- دانش‌آموز عزیز خانم میرعماد تاکنون هیچ مراجعه و درخواستی برای امانت گرفتن کتاب به مدیر یا معاونین نداشته و این قسمت از مصاحبه ایشان که مدیران مدرسه به‌بهانه عدم رعایت امانتداری، کتاب به امانت نمی‌دهند، شدیدا تکذیب می‌شود. (هرچند این مطلب در متن مصاحبه دیده نمی‌شود و شاید برداشت خبرنگار به‌عنوان نظر دانش‌آموز منعکس شده است).
۵- مناسب بود خبرنگار محترم قبل از انتشار مصاحبه تماسی با مدیریت مدرسه گرفته و از صحت و سقم ادعای مذکور مطمئن می‌شدند.
۶- افتتاح این کتابخانه به‌شکل کنونی حدودا دو سال زمان برده و افراد زیادی با تلاش وافر صرفا به‌منظور ترویج کتاب و کتابخوانی بین اولیا و دانش‌آموزان متحمل زحماتی شده‌اند و منطقی نیست با این نیات، متناقض با اهداف از امانت دادن کتاب خودداری و جلوگیری نمایند.
 
با پوزش از تصدیع اوقات
مدیریت آموزشگاه شهیده زهرا کردی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط