جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
انتشارات طوطی نامزد برترین ناشر بولونیا 2020 شد

انتشارات طوطی، نامزد انتخاب برترین ناشر کودک و نوجوان نمایشگاه بولونیا 2020 شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ انتشارات طوطی به‌عنوان یکی از نامزدهای نهایی ناشران برتر کتاب کودک نمایشگاه بولونیا، انتخاب شده است و برای دریافت جایزه‌ی بهترین ناشر کودک سال ۲۰۲۰ در قاره‌ آسیا با ناشرانی از چین، ژاپن و کره‌ جنوبی رقابت خواهد کرد.

بزرگترین نمایشگاه کتاب کودک جهان، جایزه بهترین ناشر کتاب کودک جهان بولونیا  (Bologna Prize for Best Children’s  Publishers of the year – BOP) را همه ساله به ناشران برتر کتاب کودک که از شش حوزه جغرافیایی جهان: آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و مرکز، شمال آمریکا و اقیانوسیه انتخاب می‌شوند، اهدا می‌کند.

در سال ۲۰۱۳ میلادی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس نمایشگاه کتاب کودک بلونیا، اهدای جایزه‌ بهترین ناشر کودک و نوجوان سال در فهرست برنامه‌های این رویداد قرار گرفت. اهدای این جایزه فرصتی است فوق‌العاده برای معرفی ناشران پیشرویی که در طول سال محتوایی خلاقانه و نو برای کتاب‌هایشان انتخاب کرده‌اند.

این جایزه از سوی نمایشگاه کتاب کودک بلونیا و انجمن ناشران ایتالیا با همراهی انجمن بین‌المللی ناشران، به شش ناشر برگزیده از قاره‌های مختلف اهدا می‌شود که دارای ایده‌ها و اندیشه‌هایی روشن و حرفه‌ای هستند. 

ناشران و مؤسسات شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا، برندگان نهایی جایزه را از میان نامزدهای اعلام‌شده انتخاب می‌کنند.

هر ساله اسامی برندگان در آیین افتتاحیه‌ی نمایشگاه بلونیا اعلام می‌شود و کتاب‌های برگزیده‌ی ناشران منتخب در کاتالوگ، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی معرفی خواهند شد. اما امسال رأی‌گیری این رویداد به صورت برخط انجام و نتایح روز ۱۵ اردیبهشت (۴ مِی ۲۰۲۰) اعلام خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی بلونیا که از سال ۱۹۶۲ هر ساله در شهری به همین نام در ایتالیا برگزار می‌شود، بزرگترین رخداد نمایشگاهی در زمینه فرهنگ و ادبیات کودکان در سطح جهان است. 
نکته قابل توجه این است که نمایشگاه بولونیا 2020 به دلیل شیوع کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها