چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
پیشنهاد مطالعه «ماهی سیاه کوچولو» از سوی شهردار استانبول

شهردار استانبول، مطالعه کتاب «ماهی سیاه کوچولو» نوشته صمد بهرنگی را به مردم پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اکرم امام‌اوغلو (ekrem imamoğlu)، شهردار استانبول، با انتشار ویدئویی به مردم شهر استانبول گفت: شما در خانه بمانید، ما کتاب‌ها را به شما تحویل می‌دهیم.

وی افزود: شما می‌توانید کتاب مورد نظر خود را با حداکثر 70٪ تخفیف از کتابفروشی استانبول سفارش دهید. من هم به شما چند پیشنهاد دارم تا مطالعه خوبی داشته باشید.
 
امام‌اوغلو، در ادامه با خواندن بخش‌هایی از کتاب ماهی سیاه کوچولو نوشته صمد بهرنگی گفت: این کتاب خوبی است و پیشنهاد می‌کنم آن را بخوانید.
 
 

«ماهی سیاه کوچولو» یکی از داستان‌های کودکان، نوشته صمد بهرنگی است که در زمستان سال ۱۳۴۶ نوشته شده و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را در سال ۱۳۴۷ با تصویرگری فرشید مثقالی منتشر کرده است.

قصه این کتاب درباره ماهی کوچکی است که به عشق دیدن دریا خطر می‌کند و سفری دور و دراز را با تجربه‌های متفاوت برای رسیدن به رهایی آغاز می‌کند.
 
«ماهی سیاه کوچولو» کتاب برگزیده کودک در سال ۱۳۴۷ شد. همچنین جایزه ۶ امین نمایشگاه کتاب کودک در بلونیا ایتالیا و دیپلم افتخار جایزه دوسالانه براتیسلاوای چک‌اسلواکی برای تصویرگری کتاب کودک را در سال ۱۹۶۹ دریافت کرده ‌و به بسیاری از زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده‌ است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها