چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
معرفی 3 کتاب از نویسندگان استان فارس در هفته هنر انقلاب اسلامی

دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی فارس از برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد و گفت: 3 عنوان کتاب از نویسندگان استان در پویش «نمایش 20» معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، وحید فرجی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و عنوان کرد: هنر انقلاب اسلامی همواره با واقعیت‌های جامعه انقلابی ارتباط ملموس داشته و امسال نیز این هفته با رویکرد حضور در فضای مجازی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.
 
وی افزود: 20 فروردین سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی رو هنر انقلاب اسلامی و آغاز هفته‌ای به این نام است و ما نیز وظیفه داریم این مناسبت را گرامی بداریم. اگر یک درس از آوینی آموخته باشیم، فرزند زمانه خویش بودن است، لذا ما نیز برنامه را با تمرکز بر فضای جاری سامان داده‌ایم.
 
دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: شعار محوری سال قبل، گام دوم و هنر انقلاب اسلامی بود امسال اما بدین مناسبت هدف‌گیری ما و شعار محوری این هفته «هنر امیدآفرین» انتخاب شده است.
 
وی گفت: دو رویداد عمده با عناوین پویش کتاب – نمایش 20 و مسابقه ادبی غیر حضوری «... که ایام غم نخواهد ماند» برای این ایام تدارک دیده شده که مهلت شرکت در آنها تا نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) ادامه دارد.
 
فرجی افزود: پویش کتاب نمایش 20 با معرفی 9 کتاب برتر و آشنای دفاع مقدس از جمله 3 اثر از نویسندگان فارس از عموم مردم دعوت می‌کند بخش‌هایی از این آثار را به شکل اتودهای نمایشی اجرا و ارسال کنند و مسابقه ادبی نیز با موضوعات روز جامعه در بخش‌های شعرکوتاه، شعر طنز و فایل تصویری شعرخوانی برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به همراهی نهادهای مختلف، گفت: ستاد شهرستان‌ها نیز فعال است و مثل سال قبل، فرمانداران ریاست ستاد شهرستان را برعهده دارند، دبیری ستاد با روسای ادارات تبلیغات اسلامی و دبیری اجرایی با مسوولین کانون‌های بسیج هنرمندان هر شهرستان است.
 
به گفته فرجی، همه شهرستان‌ها در این برنامه فعالند اما قرار است برخی شهرستان‌ها در طول 4 شب میهمان ویژه برنامه‌های رسانه ای شبانه سیمای فارس باشند.
 
وی اضافه کرد: در برگزاری این برنامه همت مشترک سازمان بسیج هنرمندان، حوزه هنری و صدا و سیمای مرکز فارس دخیل بوده و قرار است روسا و دبیران و دبیران اجرایی ستادهای هر شهرستان نیز در این برنامه حضور داشته باشند.
 
دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس گفت: به سنت هر ساله و با همکاری صداو سیمای مرکز فارس برآنیم در چند نشست تخصصی رسانه ای رادیو و تلویزیون استان فارس حضور میهمانان نخبه هنر انقلاب اسلامی را داشته باشیم.
 
وی افزود: معرفی شهید شاخص هنرمند سال استان فارس از جمله بخش‌های مهم برنامه‌های این هفته است که امسال قرار است با بهره‌مندی از فضای مجازی و پخش نماهنگ ویژه‌ای صورت گیرد و در طول سال ویژه برنامه‌های معرفی این شهید عزیز ادامه یابد.
 
فرجی گفت: دو اثر هنری به مناسبت این ایام تولید شده نخست تصویر پرتره نقاشی چهره شهید شاخص هنرمند سال و دیگری اثری خوشنویسی از محمد نعمتی چهره نامدار هنر خوشنویسی معاصر که به مناسبت نیمه شعبان و میلاد حضرت حجت عج خلق شده است.
 
وی ادامه داد: مجموعه‌ای از مصاحبه با پیشکسوتان و نامداران هنر و ادبیات پیرامون این هفته صورت گرفته که این مصاحبه‌ها نیز در طول هفته پخش خواهد شد و نهادهای عضو ستاد نیز در فضای مجازی و رسانه‌ای برنامه‌های مشابه خواهند داشت.
 
وی در پایان گفت: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی به دو بخش تقسیم شده که برنامه‌های اجرایی از جمله انتخاب و تقدیر از چهره شاخص سال هنر استان و رونمایی از آثار هنری به یاری خداوند متعال و پس از حل معضلات بهداشتی، در ایام عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها