چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
کامران عالیان شاعر خوزستانی درگذشت

کامران عالیان شاعر و منتقد ادبی خوزستانی شامگاه گذشته 19 فروردین‌ماه به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، کامران عالیان، شاعر، مترجم، پژوهشگر و منتقد ادبی که مدت‌ها بود از عارضه تنفسی رنج می‌برد و چند روزی هم در بیمارستان بستری بود، سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه درگذشت.

به گفته دوستان وی، او روز گذشته در محل کارش دچار مشکل تنفسی شده که پس از اعزام به بیمارستان، جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

این شاعر خوزستانی از دوران کودکی از بیماری حاد تنفسی رنج می‌برد، اما مرگ نابهنگام او، اهالی شعر و ادب استان را در بُهت فرو برد.

کامران عالیان متولد ۱۳۵۵ آبادان، شاعر و غزل سرای جوان که در آستانه ورود به دهه چهارم عمرش بود، فعالیت ادبی خود را از دوران دبیرستان آغاز کرد. وی علاوه بر سرودن شعر به‌ویژه در قالب غزل، در حوزه ترجمه متون نظم و نثر ادبی به دو زبان عربی و نگلیسی هم تبحر داشت. این منتقد ادبی و پژوهشگر در حوزه ادبیات مدرن و کلاسیک جهان که کارمند شرکت نفت بود، صاحب تالیفات متعددی نیز بود. «ماه بی فروغ» و «گزیده اشعار آلفرد تنیسون» از جمله آثار منتشرشده عالیان بود. این شاعر آبادنیِ ساکن اهواز که یک فرزند دختر ۷ ساله هم دارد، یک مجموعه غزل و چند عنوان اثر ترجمه‌ای هم آماده چاپ داشت.

عالیان از سال ۱۳۹۵ و پس از درگذشت استاد شیدا و بنا بر وصیت وی، مدیریت انجمن ادبی شیدا را بر عهده داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها