شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
برگزاری مسابقه عکس‌نوشت به‌همت حلقه داستان کرمان

مهدی بهرامی، نویسنده و از دست‌اندرکاران حلقه داستان کرمان اعلام کرد: حلقه داستان کرمان در روزهای اخیر به‌خاطر مشکلات ایجاد شده و شیوع بیماری کرونا، اقدام به برگزاری مسابقه‌ای ادبی بر اساس عکس کرده است.

مهدی بهرامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: اگرچه در سال‌های دورتر، داستان کرمان را بیشتر به نام هوشنگ مرادی کرمانی می‌شناخته‌اند؛ اما در این سال‌ها به‌خصوص در دو دهه اخیر، ادبیات داستانی کرمان چه به لحاظ کمیت چه کیفیت، رشد چشمگیری داشته است.

این نویسنده کرمانی با اشاره به برگزاری مسابقه عکس‌نوشت، گفت: برگزاری این مسابقه برآمده از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینه برگزاری جلسات نقد و آموزش داستان است؛ آخرین نمونه از این دست تلاش‌ها برگزاری جلسات نقد کتاب و جلسات آموزشی حلقه داستان کرمان است. حلقه داستان کرمان متشکل از کانون داستان‌نویسان کرمان، روزنامه بیداری، فصلنامه ادبی خوانش و مدیریت سینما شهر تماشای کرمان از حدود دو سال پیش به شکل مداوم جلسات نقد رمان و مجموعه داستان را با حضور نویسندگان این آثار و حضور منتقدان ادبی و جمعی از خوانندگان فرهیخته برگزار کرده است.

وی افزود: در ادامه این جلسات هم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت ارتقای سطح کار نویسندگان جوان کرمان تلاش کرده است. حلقه داستان کرمان در روزهای اخیر بخاطر مشکلات ایجاد شده و شیوع بیماری کرونا اقدام به برگزاری مسابقه‌ای ادبی بر اساس عکس کرده است. این مسابقه همزمان در صفحات شخصی بنده، رضا زنگی‌آبادی نویسنده رمان «شکار کبک» و صفحات فصلنامه ادبی خوانش و کانون داستان‌نویسان کرمان برگزار می‌شود.

بهرامی در توضیح استقبال از این مسابقه در فضای مجازی گفت: این مسابقه با اقبال نویسندگان مواجه شده است به‌طوری که در طی این مدت بیش از صد داستان کوتاه نوشته شده است که در این صفحات در دسترس علاقه‌مندان است. بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه باید براساس عکسی که به اشتراک گذاشته می‌شود داستانی در حد یک کامنت بنویسند.

وی افزود: جایزه این مسابقه مبلغ دو میلیون و پانصد هزار ریال است که بعد از هر مسابقه به برنده آن پرداخت می‌شود. داستان‌ها را بنده، رضا زنگی‌آبادی و بهناز صالحی، مدیرمسئول فصلنامه «خوانش» داوری می‌کنیم. علاوه بر این قرار است بعد از اتمام مسابقه به کسانی که حداقل در سه مسابقه شرکت کرده‌اند و همچنین کسانی که کار آن‌ها کیفیت بهتری داشته است بسته‌ای فرهنگی ارسال شود.

بهرامی در پایان گفت: حلقه داستان کرمان بر آن است تا این مسابقه را در شکل و شمایل جدیدتری در طول سال هم برگزار کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    گهواره مردگان بهرامی عالیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها