دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
برگزیده نهایی جایزه اندرسن 2020 در کنفرانس خبری آنلاین معرفی می‌شود

برگزیده نهایی جایزه هانس کریستین اندرسن 2020 چهارم ماه می(15 اردیبهشت‌ماه) اعلام می‌شود.

فرهاد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره زمان برگزاری جایزه اندرسن 2020 گفت: برای حضور در نمایشگاه کتاب کودک بلونیا ایتالیا که اختتامیه جایزه اندرسن در آن برگزار می‌شود از اسفندماه سال گذشته آماده شدم و برای ویزا اقدام کردم اما از سوی بنیاد اندرسن نامه‌ای به دستم رسید که به دلیل شیوع ویروس کرونا 35 روز به تعویق افتاده است.
 
این نویسنده افزود: براساس این نامه برنده نهایی جایزه اندرسن 2020 چهارم ماه می (15 اردیبهشت‌ماه) به صورت کنفرانس خبری آن‌لاین اعلام می‌شود. حتی نمایشگاه کتاب کودک بلونیا هم به صورت آن‌لاین برگزار می‌شود.
 
فرهاد حسن‌زاده از سوی شورای کتاب کودک  برای آن‌چه «یک عمر فعالیت موفق در حوزه نویسندگی ادبیات کودکان و نوجوانان» برای بار دوم به عنوان نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن۲۰۲۰  معرفی شد و بعد از بررسی داوران به‌عنوان یکی از شش نویسنده برتر جایزه هانس کریستین اندرسن  IBBY ۲۰۲۰ -نوبل ادبیات کودک- انتخاب شد و با نویسندگانی چون ماریا کریستینا راموس (آرژانتین)، بارت مویرت (بلژیک)، مَری اودِ موغای (فرانسه)، پیتر اسوتینا (اسلوانی) و ژاکلین وودسون (آمریکا) رقابت خواهد کرد.

وی در سال ۲۰۱۸ نیز به فهرست ۵ نویسنده برتر جایزه هانس کریستین اندرسن راه یافته بود.
  
از جمله آثار وی می‌توان به ماشو در مه (رمان نوجوان)، روزنامه سقفی همشاگردی (مجموعه طنز برای نوجوانان)، عشق و آینه (مجموعه داستان)، همان لنگه کفش بنفش (داستان کودک)، بندرختی که برای خودش دل داشت (داستانک)، لبخندهای کشمشی یک خانواده‌ خوشبخت (مجموعه داستان)، خنده به شرط قلقلک (شعر طنز برای نوجوانان) اشاره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها