پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کوچ کردند اندک اندک جمع دوستان

نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در یادداشتی به شهادت رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، متن یادداشت نیکنام حسینی‌پور به شرح زیر است:

امروز خبر دادند که دکتر رضا نگهبان هم به خیل شهدا پیوست، چیزی که همیشه آرزو می‌کرد و می‌گفت من از کاروان شهدا جامانده‌ام. ایشان مدیرکل مسکن و شهرسازی تهران و شهردار سابق منطقه 7 تهران بود. این یادداشت را به این مناسبت نوشتم که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دوره 27 و 28 یعنی سال‌های 93 و 94 مسئولیت هماهنگی نهاد و سازمان‌های همکاری و تسهیلات رفاهی نمایشگاه کتاب را داشتم و از نزدیک با دکتر رضا نگهبان همکاری می‌کردم. و یک رابطه عاطفی بین ما برقرار بود، ایشان هم جنوبی بود و خونگرم و مرا با نام کوچک همیشه صدا می‌زد و با همان ته لهجه‌ای که داشت.

ایشان مردم میدان بود و همه عوامل شهرداری منطقه را هم در خدمت نمایشگاه قرار داده بودند. یکبار هم من را با آقای کریمی به دفترش برای ناهار دعوت کرد و کلی خرمای جنوب هم آورده بود و خرمای بهبهان باشیره و چقدر همراه بود.

یکی از روزهای نمایشگاه به ایشان زنگ زدم که نمایشگاه آن طوری که می‌خواهیم تمیز نیست چکار کنم؟ گفت بررسی می‌کنم و جواب می‌دهم. حدود 6 صبح بود که تماسی با ایشان گرفتم حدود ساعت 30/7 بود که دیدم دوتا ماشین ون جلوی ستاد نمایشگاه هستند و دوستان گفتند با شما کار دارند. آمدم بیرون دیدم آقای دکتر نگهبان و قائم مقام و معاونین شهرداری منطقه هستند و حقیر را شرمنده محبت خودشان کرده بودند. ایشان نشان داده بودند که مرد میدان هستند و هنوز خصلت رزمندگان جنگ را حفظ کرده بود.

در یکی از روزهای اسفند 93 تماس گرفت که می‌خواهیم هدایایی برای مردم نیازمند مناطق جنوب جمع‌آوری و ارسال کنم اعم از لباس، خوراک و ... شما هم اگر می توانید در این کار خیر شرکت کنید. با هم مقداری کتاب اهداء کردیم، و بررسی کردم دیدم این کار هرساله ایشان است که قبل از عید برای افراد نیازمند مناطق مختلف کشور بخصوص جنوب وسایل جمع‌آوری و ارسال می‌کند.

یاد و نامش گرامی باشد. و در این روز سیزده بدر 99 که کرونا تمام کشور را گرفته است، ایشان ما را ترک کردند و به دیدار معبودش شتافتند. اما چه حیف که شرایط اجازه نمی‌دهد مراسمی درخور شأن ایشان برگزار نماییم، اما امیدوارم که با شهدا محشور گردند. و ما هم نگهبانان خوبی برای ارزش‌هایی که ایشان برای دفاع از آنها در دفاع مقدس حضور داشتند باشیم.

یادش، نامش، مانا باشد. و درگذشت ایشان را به همه خدمتگزاران کشور تسلیت می گویم.

نیکنام حسینی پور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها