چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
12 کتاب به عنوان منابع دهمین جشنواره کتابخوانی  رضوی اعلام شد

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان از12 کتاب به عنوان منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان ، منصور کوهی رستمی با بیان این خبر افزود: در این دوره علاوه بر پرداختن به حیات امام رضا، کتاب هایی با موضوع زندگی حضرت معصومه، حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) و نیز امام هادی (ع) نیز در بخش های جشنواره شرکت دارند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ کتابخوانی ، نشر سیره رضوی ، معرفی ابعاد شخصیتی کریمان اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) به صورت ملی در سراسر کشور، و با محوریت کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

رستمی درخصوص بخش های دیگر این جشنواره گفت: بخش های مختلف این جشنواره برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان طراحی شده است و دارای قالب های متنوعی همچون نقاشی، پویش کتابخوان مجازی، فعالیت گروهی، داستان نویسی و چهارگزینه ای است.

عضو هئیت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز کتاب های منتخب شده را  برای رده سنی کودکان (۴تا ۱۲سال) گنبد خورشید، ده قصه از امام هادی، زندگی حضرت معصومه بیان کرد و افزود: در رده سنی نوجوانان (۱۳تا ۱۷ سال) کتاب های ستاره من: چهل قصه از زندگی امام رضا، نشانه ها: قصه هایی از زندگی امام رضا ومژده گل: داستان هایی از زندگی امام هادی انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: در گروه سنی جوانان و بزرگسالان (۱۸ سال به بالا) کتاب های: امام رضا (تاریخ و سیره)، امام رضا و ایران، بر مدار آفتاب، خورشید رهنمای، حکمتهای نقوی و شاهچراغ از دیگر منابع این جشنواره هستند.

رستمی در پایان یادآور شد: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا نهم خرداد ماه است و پس از از داوری در دو سطح ملی و شهرستانی از برگزیدگان تجلیل می شود. و همچنین علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فایل الکترونیک کتاب ها به سایت جشنواره، samakpl.ir مراجعه کنند.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها