یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
رونق دوباره شهرکتاب اصفهان با فروش تلفنی

استفاده مجدد از سرویسی که شهرکتاب اصفهان مدت‌ها پیش راه‌اندازی کرده بود تا مشتریان و اعضای باشگاه مشتریان، کتاب را در اینستاگرام انتخاب و تلفنی سفارش بدهند، رونق را تا حدودی به این کتابفروشی بازگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، فروش تلفنی، سرویسی که از مدت‌ها پیش راه‌اندازی شده بود، این روزها و در شرایط فعلی برای قطع زنجیره کرونا بهترین کاربرد را پیدا کرده و در قرنطینه خانگی برای در خانه ماندن و خرید تلفنی کتاب و محصولات فرهنگی به‌کارآمده است.

کنجکاو می‌شوم که نتیجه این پویش و میزان خردید تلفنی را بسنجم، چند بار با شماره تماس می‌گیرم، مشغول است، معلوم است مردم حسابی در حال سفارش تلفنی هستند. چند کتاب سفارش می‌دهم و با آشنایی قدیمی که با صاحبان کتاب‌فروشی دارم، درخواست می‌کنم اجازه دهند روند فروش را حضوری و از نزدیک مشاهده کنم. دستکش به دست می‌کنم و با ماسک و تجهیزات وارد می‌شوم. کافه خالی است و کسی مثل سابق کتاب به‌دست گوشه و کنار حیاط ننشسته است. از مجله‌ها هم خبری نیست و فقط چند موتور پیک جلوی کتاب‌فروشی پارک هستند.

از در اصلی وارد کتابفروشی می‌شوم؛ شهر کتاب اصفهان سوت‌وکور است اما چند کارمند و مدیر آن و متصدی فروش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال بسته‌بندی کتاب‌ها هستند. تلفن مرتب زنگ می‌خورد و مردم کتاب می‌خواهند. روی میز فروش پر است از جعبه‌های مقوایی کتاب‌ها و لوازم‌التحریر. تلفن پشت‌ سر هم زنگ می‌خورد و از دورترین جاهای اصفهان کتاب سفارش می‌دهند.

حمید صحت، مدیر کتاب‌فروشی می‌گوید: «درست است که ما فروش حضوری و کافه شهر کتاب را از دست دادیم اما فروش تلفنی فوق‌العاده با استقبال مواجه شده و مردم در قرنطینه خانگی بیشتر به کتاب رو آورده‌اند.»

شهر کتاب اصهان، کتاب و محصولات فرهنگی خود را با عناوین در خانه بخوانیم، در خانه ببینیم و بشنویم، در خانه‌ بازی کنیم، در خانه با بچه‌ها، در خانه زیبایی بنشانیم و در خانه بیافرینیم، طبقه‌بندی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها