جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
ابتکار یک استاد دانشگاه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در روزهای کرونایی

عباس عاشوری‌نژاد، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در روزهای بحرانی کرونا در کشور با انتشار اطلاعیه‌ای در فضای مجازی اعلام کرد که دانشجویان وی با مطالعه یک اثر و گزارش آن می‌توانند نمره ارفاقی کسب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، در اطلاعیه این نویسنده، پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر آمده است: «به اطلاع دانشجويان دروس «فرهنگ و خانواده» و «دانش خانواده و جمعيت‌شناسي» مي‌رساند كه با مطالعه و گزارش رمان ارزشمند «من او را دوست داشتم» نوشته آنا گاوالدا مي‌توانيد از نمره ارفاقي استفاده كنيد.»

وی معتقد است اولین کاری که کتاب در شرایط بحرانی می‌کند،صاین است که صبر افراد را زیاد می‌کند، سپس قدرت شنیداری آنها را بالا می‌برد.

این استاد دانشگاه در ادامه با معرفی این داستان که با قلمی احساس‌گرایانه نوشته شده است و به مساله خیانت نگاهی فلسفی دارد، درصدد است تا با آشنا ساختن دانشجویان خود با یک اثر خواندنی، در روزهای بحرانی شیوع کرونا آنها را با پیوستن به پویش #در-خانه-میمانیم ترغیب کند و فرصتی برای اندیشیدن آنها به زندگی و روابطشان بیافریند.

یادآوری می‌شود، عباس عاشوری‌نژاد متولد سال ۴۷ در شیراز و ساکن بوشهر و دانش‌آموخته رشته تاریخ از دانشگاه آزاد نجف‌آباد اصفهان در مقطع دکتری است. وی روزنامه‌نگار، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، مسوول انجمن دوستداران حافظ (شعبه بوشهر) است. عاشوری‌نژاد در کنار تدریس در دانشگاه، در احیای متون کهن ایرانی به‌خصوص متون عرفانی (در قالب برگزاری نشست‌های کتابخوانی متون کهن در دفتر هفته‌نامه «پیغام»)، شناسایی شاعر زبان پارسی حافظ شیرازی (با نشست‌های تخصصی شبی با حافظ در بوشهر) و انسان‌شناسی نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

در کارنامه علمی فرهنگی این نویسنده باتجربه تالیف بیش از ۷۰ کتاب و مقاله تخصصی در حوزه‌های مختلف ادبی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی دیده می‌شود که از جمله تالیفات آنها می‌توان به «تحولات تاریخ‌نگاری در ایران و جهان» (کاری مشترک با دکتر حسین میرجعفری)، «دیوانگی و عاقلی» (در جست‌وجوی انسان)، « مربیان عشق و طبیعت» (کاری مشترک با اعلا نصیری، سیدایوب بازیار)، «امپراتوری عثمانی در بندر بوشهر»، «بوشهر تکیه به آفتاب، رو به دریا»، «نقش بحران هویت در شکل گیری نهضت جنوب»، «برخوردها و تعاملات پیامبر(ص) با یهودیان مدینه» (مشترک با دکتر مریم پرهیزکاری) و... اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامحسین کروبی ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    استاد گرامی جناب آقای دکتر عباس عاشوری نژاد انسانی به تمام معنا شریف، دوست داشتنی و سرتاسر صفا و مهربانی است. برای این استاد فرزانه و همسر گرامی و فرهیخته شان و دختر خانم داش پژو و حافظ دوست شان و مادر ارجمندشان بهترین ها را آرزو میکنم. . امیدوارم همواره توفیق تداوم بهره مندی از دانش و تجارب ارزنده استاد گرانقدر در بنیاد فرزانگان برای ارائه خدمات دانشی به پیشکسوتان و بازنشستگان را داشته باشیم. کروبی خادم بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها