پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
برگزاری «لیگ مجازی مطالعه» برای در خانه ماندن

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از حمایت ستاد مدیریت بیماری مقابله کرونا استان برای برپایی «لیگ مجازی مطالعه» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مهدی امیدبخش با بیان اینکه موسسه فرهنگی هنری پرتو امید آماج با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس «لیگ مجازی مطالعه» را برگزار می‌کند، گفت: این طرح با حمایت ستاد استانی مقابله با کرونا در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و علاقه‌مند کردن نوجوانان و جوانان با تاکید بر مهارت تند‌خوانی و حفظ کردن و تبدیل شبکه‌های مجازی به عرصه فعالیت‌های شاخص اعم از فالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با شعار #درخانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم برگزار می‌شود.

وی افزود: باید بدانیم که بستر توسعه هر جامعه بحث فرهنگ و یکی از مولفه‌های آن کتاب و کتابخوانی است، بنابراین همه وظیفه دارند در این راستا اقدام جدی داشته باشند و «لیگ مجازی مطالعه» نیز با اهداف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در بستر فضای مجازی، گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با مطالعه کتاب، تقویت مهارت تند‌خوانی و حفظ کردن، تقویت مهارت‌های بیانی، مهارت نقد و اصول آن و تبدیل شبکه‌های مجازی به عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، به این مهم پرداخته است.

معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به شرایط و نحوه برگزاری اشاره کرد و گفت: افراد شرکت‌کننده پس از معرفی کتاب از طرف برگزار‌کننده مسابقه، 5 روز زمان دارند که کتاب را مطالعه کنند و برداشت خود را به صورت یک فایل صوتی یا تصویری بیان و دیگران را به مطالعه‌ آن کتاب ترغیب کنند به بهترین برداشت در هر گروه سنی پس از داوری جایزه تعلق می‌گیرد.

امیدبخش افزود: باید مدت زمان این فایل صوتی یا تصویری حداقل 3 و حداکثر 4 دقیقه باشد و شرکت‌کنندگان می‌توانند با ارسال نقد خود (به‌صورت فایل صوتی یا کامنت زیر پست اینستاگرام) پیرامون فایل‌های صوتی یا تصویری فرستاده شده، در مسابقه شرکت کنند و به بهترین نقد جایزه تعلق خواهد گرفت و ارسال مدارک و فایل صوتی / تصویری به‌صورت مجازی و از طریق واتساپ با شماره 09023086461 صورت می‌گیرد.

وی گفت: مدارک ارسالی شامل اسم و فامیل، سن، شغل (دانشجو، دانش‌آموز)، سابقه‌ شرکت در مسابقات کتابخوانی، آدرس و شماره تماس است و برگزار‌کننده می‌تواند فایل‌های برتر را به مرحله اجرا بگذارد. این اجرا می‌تواند با مشارکت شخصی و یا مستقل از وی صورت گیرد و شرکت‌کنندگان با ارسال فایل صوتی / تصویری خود، اعلام می‌دارند که با شرایط و ضوابط آشنایی داشته و به آن‌ها متعهد هستند. علاقه مندان همچنین جهت پیگیری و اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینستاگرام @omidamaj مراجعه کنید.

بر پایه این گزارش، هیئت داوران این طرح را احمد اکبرپور داور بخش نوجوان، مجید خادم داور بخش بزرگسال، سیدمهدی میرعظیمی داور بخش جوان، مهدی امیدبخش داور بخش نقد و جوایز بدین شرح است:

بخش نوجوان: نفر اول 3،000،000 ریال، نفر دوم 2،000،000 ریال، نفر سوم  1،000،000 ریال
بخش جوان: نفر اول 5،000،000 ریال، نفر دوم 3،000،000 ریال، نفر سوم 2،000،000 ریال
بخش بزرگسال: نفر اول 7،000،000 ریال، نفر دوم 5،000،000 ریال، نفر سوم 3،000،000 ریال
بخش رأی مردمی : بخش نوجوان 2،000،000 ریال، بخش جوان 3،000،000 ریال، بزگسال 5،000،000 ریال
بخش منتقد : بخش نوجوان 2،000،000 ریال، بخش جوان 3،000،000 ریال، بزرگسال 5،000،000 ریال

زمان‌‌بندی‌ مسابقه:
انتشار فراخوان: 9 فروردین
مهلت ثبت‌نام: تا 30 فروردین
ارسال فایل آثار: مهلت ارسال تا 5 اردیبهشت
داوری: 6 و 7 اردیبهشت
اعلام نتایج داوری و اهدا جوائز : 12 اردیبهشت به مناسبت روز معلم

کتاب‌های پیشنهادی: بخش نو‌جوان به چاچالک سفر سقوط کنید (نویسنده: احمد اکبر‌پور) نشر هوپا/ بخش جوان: ملت عشق (نویسنده: الیف شافاک)، مترجم ارسلان فصیحی / بخش بزرگسال: عزاداران بیل (نویسنده: غلامحسین ساعدی) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها