پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
واقف کتابخانه مسجد اعظم قم در 101 سالگی درگذشت

حاج محمدعلی عزیزی از جمله واقفین کتاب به کتابخانه مسجد اعظم که دارای تالیفاتی هم بوده است، در 101 سالگی به رحمت خدا پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حاج محمد عزیزی متولد 1298 هجری شمسی در مراغه، از علاقمندان ائمه اطهار (ع) و از معتمدین مشهور مراغه به شمار می‌آید. وی در ایام جوانی به تهران عزیمت کرده و با حضور در مجالس مذهبی و تاسیس هیئت کنزالحسین به سخنرانی، آموزش مباحث دینی و توسعه فرهنگ مرثیه و مناقب اهل‌بیت (ع) می‌پرداخت.
 
مرحوم عزیزی که شخصیت‌های برجسته و معروفی را تربیت کرده، صاحب تالیفاتی از جمله «تفسیر سوره مبارکه اذا وقعه»، «جلاله النور»، «النوم الیل و النهار» «خورشید هدایت»، «جلوه قرآن» «تولد و مصیبت»، «منتخب الغدیر»  و کتاب «کشکول عزیزی» است.
 
شروع جنگ تحمیلی و نیاز جبهه‌ها برای پشتیبانی و رفع نیاز‎های رزمندگان اسلام از یک سو و دلبستگی و دلدادگی وی به مکتب حضرت امام حسین (ع) و احساس وظیفه دفاع از دین و حفظ خاک و خانمان از دست دشمنان اسلام از سوی دیگر، حاج محمدعلی را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرد و با گردهم آوردن جمعی از بازاریان به جمع‌آوری کمک‌های مادی برای پشتیبانی از رزمندگان پرداخت.
 
مرحوم حاج محمدعلی عزیزی در پنجم فروردین‌ماه ۱۳۹۹ درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها