چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
«همسایه‌ آقا» وارد بازار شد 

 «همسایه آقا» روایت زندگی شهید مدافع حرم علی آقا عبدالهی است که توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، این کتاب حاوی خاطراتی از دوران کودکی شهید مدافع حرم علی آقا عبدالهی است که به چگونگی ورود وی به بسیج و سپاه پاسداران و نحوه پیگیری او برای اعزام به سوریه و قرارگیری در صف مدافعان حرم می‌پردازد.
 
در این کتاب علاوه بر اعضای خانواده این شهید، با دوستان و برخی از همرزمان وی نیز گفت‌وگو شده است. شهید مدافع حرم علی آقاعبداللهی، همزمان با ۲۳ دی‌ماه سال 1394در مبارزه با عناصر تکفیری در منطقه خان‌طومان به شهادت رسید و پیکر ایشان تاکنون بازنگشته است.
 
در برشی از کتاب می خوانیم:
 
جلوی در انباری که رسیدم، به در زدم تا مطمئن بشوم که تنهاست و بعد در را باز کردم. اول سرک کشیدم و تا دیدمش ذوق کردم و با خنده گفتم «سلام علی» سر صبر و حوصله پتوها را تا می‌زد و کنار گذاشت. گوشۀ چشم نگاهی به من کرد و گفت: «سلام، چی شده کلۀ سحر آمدی پایین؟ چرا این‌جوری براندازم می کنی؟» سرم را به در تکیه دادم و گفتم: «روی حساب خواهر برادری نمی‌گم که لوس بشی! روی حساب عاشقی و سربازیت می‌گم داداش! گاهی خیلی بهت حسودیم میشه» علی خندید و گفت: «چرا؟» یک قدم جلوتر آمدم و کنار پتو و بالشت‌ها نشستم و گفتم: «این روزها همراه دوستات از دانشگاه می‌آی این‌جا تا خودت رو به مراسم بیت رهبری برسانی، بعدش هم میری هیئت حاج محمد طاهری. مطمئنم که آخرشب هم برای کمک به بچه‌های آشپزخانه سری هم به مسجد محل می‌زنی. فکر کنم نهایت یکی دو ساعت می‌خوابی و صبح‌ها بعد نماز برمی‌گردید دانشگاه» علی سری تکان داد و گفت: »خب! ادب حکم می‌کنه حق همسایگی رو به جا بیارم.»
 
یادآوری می‌شود کتاب  «همسایه آقا» در قطع رقعی و در ۱۵۵ صفحه به قلم شهلا پناهی لادانی از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است .
 
 
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    کتاب بسیار ضعیفی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها