سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
امین عجمی نخستین «خوب‌رو» برنامه واژه‌شناسی «آن‌ها»

نخستین قسمت از برنامه واژه‌شناسی «آن‌ها» با انتخاب امین عجمی به عنوان نخستین «خوب‌رو» این برنامه در رسانه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه «آن‌ها» اولین برنامه واژه‌شناسی با تمرکز بر ریشه واژه‌هاست که  بعد از شش سال پژوهش آماده پخش شده است.

این برنامه که به طور اختصاصی واژه‌شناسی می‌کند، نخستین برنامه تعاملی ایرانی در این زمینه خواهد بود. هدف برنامه «آن‌ها» این است که بتواند با کمک مردم فرهنگ‌نامه‌ای را آماده و در دسترس عموم قرار دهد.

«آنها» در دوران کرونا رویکرد جدیدی را در پیش گرفته است و با کمک مخاطبان به جمع‌آوری نوای «لالایی» در هر اقلیم می‌پردازد. هم‌چنین هر هفته چهره‌ای را تحت عنوان «خوب‌رو» معرفی می‌کند. «خوب‌رو» کسی است که درباره زبان پارسی و پایداری‌اش تلاش کرده باشد. امین عجمی  به دلیل پژوهش در نوروزخوانی به عنوان نخستین خوب‌رو در «آن‌ها» معرفی شده است.
 
نخستین قسمت از برنامه واژه‌شناسی «آن‌ها» با تمرکز بر ریشه واژه‌ها بعد از شش سال پژوهش از ساعت 20 روز شنبه (9 فروردین‌ماه) از صفحه این برنامه در شبکه‌های مختلف مجازی پخش خواهد شد. البته قرارداد این برنامه با یکی از پایگاه‌های پخش فیلم در حال تکمیل است که به محض اتمام کار در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در نخستین برنامه «آن‌ها» چهره‌های شناخته‌ شده‌ای مانند الهام پاوه‌نژاد، نرگس آبیار، غوغا تابان، هادی حجازی‌فر، محمدرضا هدایتی، بانی‌پال شومون، احسان عبدی‌پور و جواد خواجوی حضور دارند که با لهجه و گویش مادری متنی را برای مخاطبان می‌خوانند.

مارال دوستی تهیه‌کننده و سردبیر با همراهی بهنام تاجیک، عسل عباسیان، شهاب دارابیان، طناز عاطف‌وحید، شیما فاطمی این برنامه را برای پخش آماده کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها