سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
تعطیلی کتابخانه‌های عمومی فارس تا ۱۵ فروردین

با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تا ۱۵ فروردین ماه و کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز همچنان تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تا ۱۵ فروردین ماه، و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا، کتابخانه های عمومی نیز تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل شدند.

این در حالی است که علی‌رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کتابداران همچنان به رسالت فرهنگی خود در قالب اجرای پویش‌هایی با هدف ترویج کتابخوانی ادامه می‌دهد.

مسابقه کتابخوانی مجازی مرا بخوان، هر کتابدار یک کتابخوان

دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و مسابقه نقاشی کرونا را شکست می‌دهیم از جمله این برنامه‌هاست.

یادآور می‌شود: از چهارم اسفند و در 4 مرحله با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز تعطیل شدند.

بر این اساس بلافاصله پس از تعطیلی کتابخانه‌های عمومی و با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روند ضدعفونی کردن کتابخانه‌های عمومی آغاز شد تا پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، در زمان مقتضی کتابخانه‌های عمومی خدمت رسانی به مردم را از سر بگیرند.

ادامه فعالیت کتابخانه‌های عمومی کشور پس از ۱۵ فروردین ماه منوط به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است که در زمان مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها