یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
مسابقه ادبی «ویروس کرونا قرنطینه خودخواسته» برگزار می‌شود

مسابقه ادبی «ویروس کرونا قرنطینه خودخواسته» از سوی مدرسه داستان نویسی حیرت شیراز و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، دبیر اجرایی مسابقه «ویروس کرونا قرنطینه خود خواسته» هدف اصلی برگزاری آن را نیل به مطالعه و نگارش دانست و گفت: کمبود مطالعه در جامعه بیش از هر زمان دیگری باید جبران شود.

نوید جعفری افزود: از سوی دیگر خاطره نویسی و شرح حال نویسی به عنوان یکی از گونه‌های ادبی همواره مورد توجه جامعه ایرانی بوده و آثار به جای مانده از گذشته است که می‌تواند امروز نسبت به گذشته به ما آگاهی دهد.

وی ادامه داد: همانطور که دست نوشته‌ها و خاطرات روزانه امثال اعتماد السلطنه و یا شرح حال نویسی گذشتگان، امروزه ما را با دنیای قرن‌ها قبل آشنا می‌کند و خاطرات مصطفی فرزانه از صادق هدایت که امروزه گنجینه گران‌بهایی برای شناخت هر چه بهتر اوست، گاهی افسوس می‌خوریم چرا در مورد افرادی مثل حافظ چنین اطلاعات موثق و شخصی در دست نداریم به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مسابقه در این دوران که به واسطه کرونا مردم ما وقت آزاد بیشتری دارند برگزار شود.

جعفری، عنوان کرد: این رویکرد می‌تواند علاوه بر تشویق به نوشتن منجر به مطالعه آثار توسط دیگران شود و شاید در سالیان بعد همین دست نوشته‌ها بخشی از علم مردم شناسی را مدد کند تا با روحیات، دیدگاه و اتفاقات این روزها بیش از پیش آشنا شویم.

دبیر اجرایی مسابقه مجازی یادشده، افزود: روزانه بین ۳ تا ۵ اثر از سنین مختلف به دست ما می‌رسد  و چون تا ۲۰ فروردین در فراخوان برای دریافت آثار زمان مشخص شده است احتمالا شاهد افزایش آثار خواهیم بود.

به گفته جعفری، تا ابتدای فروردین بیش از ۳۰ اثر دریافت شده که بصورت روزانه علاوه بر انتشار در سایتهای پایگاه اطلاع رسانی هنر شیراز روی صفحه اینستاگرامی هنر شیراز منتشر و مورد قضاوت مردمی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: افزون بر انتخاب مردمی آثار اولین مسابقه ویروس کرونا قرنطینه خود خواسته توسط داوران حرفه‌ای، داوری و چند اثر نیز از سوی ایشان انتخاب می‌شود. مسابقه ادبی ویروس کرونا، قرنطینه خودخواسته ویژه شهروندان استان فارس است که نویسندگان سه اثر برگزیده از سوی هیئت داوران و همچنین سه اثر برگزیده بر اساس آرای مردمی، مورد تقدیر قرار گرفته و هدایای ارزنده‌ای در مراسم اختتامیه به ایشان تقدیم خواهد شد.

شرکت کنندگان، آثار خود را به همراه مشخصات، آدرس و شماره تماس به ایمیل honarshiraz24@gmail.com ارسال کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها