یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
مجموعه داستان «اسب‌هایی که با من نامهربان بودند» به پیشخان آمد

کتاب مجموعه داستان «اسب‌هایی که با من نامهربان بودند» نوشته امین فقیری نویسنده شیرازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در معرفی این کتاب آمده است: «جهان همان است که بود؛ بیابان و درخت و آسمان همان است و فقط کسانی که زمانی جوان بوده‌اند، سرباز یا معلم، گرفتار کار و عشق، در بند نان و آب و خانه بوده‌اند اکنون جای خالی دیگران را باز می‌یابند.»

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «زمانی در آبادی‌ها بهداشت نبود، سواد نبود، مرگ راحت بود اما از آن زمان مدت‌ها گذشته است و زمان می‌گذرد و جهان پیر و خانه‌ها ویران و آبادی‌ها نامسکون می‌شود».

کتاب «اسب‌هایی که با من نامهربان بودند» مجموعه‌ 10 مستند داستان است که بخش عمده‌ آن به خاطرات همان سال‌ها باز می‌گردد. امین فقیری داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر شیرازی در کنار شغل دبیری آثار ارزشمندی نظیر دهکده پُرملال را خلق کرده است. فقیری سال۱۳۲۳ در خانواده‌‌ای شیرازی و فرهنگی به‌دنیا آمد. او نخستین داستان‌هایش را در مجله فردوسی و خوشه منتشر می‌کرد و سپس به چاپ مجموعه‌داستان پرداخت.

او با الهام از زندگی تلخ روستاییان و مشاهدات خود درباره آن‌ها درد و رنج روستاییان را به زیباترین شکل ممکن در نوشته‌هایش بیان می‌کند. با انتشار دهکده پرملال که بازتابی از دیده‌ها و دریافت‌هایش از مدارس نقاط دورافتاده فارس و کرمان بود کار خود را شروع کرد و توجه منتقدان را برانگیخت. فقیری همراه محمود دولت‌آبادی موفق به کسب لوح زرین بهترین نویسنده بیست‌سال داستان‌نویسی ایران در سال۱۳۷۶ شد و درحال‌حاضر در روزنامه عصر مردم چاپ شیراز مشغول به‌کار است.

کتاب «اسب‌هایی که با من نامهربان بودند» را می‌توانید از پنجم فروردین 1399 از کتابفروشی‌های نشرچشمه‌ کریم‌خان، آرن و کارگر به‌صورت تلفنی سفارش دهید و در خانه تحویل بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها