شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
ژیلا تقی‌زاده درگذشت

ژیلا تقی‌زاده نویسنده و نقاش کشورمان درگذشت.

مهرداد ضیایی بازیگر و همسر این نویسنده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این خبر را تایید کرد.

مهرداد ضیایی گفت: «ژیلا ظهر امروز پس از سال‌ها مبارزه با بیماری از دنیا رفت و در این شرایط مراسم تشییع پیکری نمی‌توانیم برای او برگزار کنیم اما احتمالا در انجمن داستان‌نویسان ایران و رادیو نمایش بزرگداشتی برای او برگزار خواهد شد.

ضیایی افزود: ما سال‌ها روی یک کتاب مشترک و دانشنامه تاریخ اجتماعی معاصر ایران کار می کردیم که جلد اول آن به اتمام رسیده و جلد دوم باقی مانده و با رفتن ژیلا من به تنهایی باید این کار را ادامه بدهم.

وی همچنین با اشاره به داستان‌های این نویسنده فقید بیان کرد: خدایی که ژیلا می‌پرستید بسیار زیبا بود و این زیبایی در داستان‌هایش رخ می‌نمود. این دوستی و محبت در داستان‌های او منعکس می‌شد و خواننده بی آنکه بداند وارد کیفیتی می شد که از آن خبر ندارد»

ژیلا تقی‌زاده، متولد ۱۳۳۸در تهران ۲۱ سال با سرطان مبارزه کرد و ظهر امروز دوم فروردین 1399 درگذشت. از آثار این نویسنده فقید می توان به رمان‌های جیبی پر از بادام و ماه، کهنه رباط و همچنین مجموعه داستان‌هایی چون لباس آبی روی بند رخت، من با یه پریزاد دوستم و خودنویس‌های بیچاره اشاره کرد.

تقی زاده در سال ۱۳۶۷ در رشته کارشناسی گرافیک از دانشگاه الزهرا فارغ‌التحصیل شد. او از سال ۱۳۶۴ نمایشگاه‌های نقاشی گوناگونی به صورت انفرادی و گروهی در گالری‌های مختلف برگزار کرد.

وی همسر سیدمهرداد ضیایی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بود.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درگذشت این نویسنده کشورمان را تسلیت می گوید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها