شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
انتشار تجربیات چینی‌ها در کنترل و مهار بیماری کرونا

کتاب «دستورالعمل محافظت در برابر بیماری کرونا» که حاصل تجربیات دانشمندان و پزشکان چینی در زمینه مقابله با بیماری کرونا Covid-19) است، به‌صورت الکترونیک و رایگان از سوی انتشارات دانش‌نگار در دسترس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حدود سه ماه پیش بیماری کرونا از کشور چین آغاز و ظرف مدت کوتاهی به تمامی جهان منتقل و تبدیل به یک پاندمی شد. چینی‌ها بعد از گذشت دو ماه توانستند زنجیره انتقال این بیماری را قطع و آن‌را مهار و کنترل کنند. اکنون حاصل تجربیات دانشمندان چینی در قالب «دستورالعمل محافظت در برابر بیماری کرونا» منتشر شده است.
 
این کتاب که وانگ ژونگ دونگ و سون هایان آن‌را تألیف کرده‌اند با ترجمه عباس نیک‌روش؛ دانشیار ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ناهید رخشی، مهشید نیک‌روش و ابراهیم عامل محرابی به فارسی ترجمه شده و با پرداخت حق انتشار از سوی انتشارات دانش‌نگار به‌صورت الکترونیک و رایگان در اختیار مردم ایران قرار گرفته است.


از آنجا که این بیماری جدید بوده و همه‌گیری جهانی نیز پیدا کرده است، هر روز داده‌ها و دانسته‌هایی از سوی دانشمندان سراسر دنیا به اطلاعات ما درباره این بیماری افزوده می‌شود. در متن فارسی نیز توضیحاتی تکمیلی به‌صورت زیرنویس ارائه شده است. همچنین در این کتاب، 14 جدول رصد روزانه خانگی درج شده تا مخاطبان با پر کردن آن طی یک دوره 14 روزه، وضعیت خود را مورد پایش قرار دهند.
 
ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی کروناویروس، مشخصات کروناویروس جدید، مسیرهای انتقال، علائم، تفاوت‌های کرونا با سارس، آنفولانزا و سرماخوردگی، محافظت روزمره، چگونگی ضدعفونی کردن خانه، مراقبت‌های روان‌شناختی، کج‌فهمی‌های رایج، رصد روزانه و طرز تهیه مایع ضدعفونی کننده ازجمله سرفصل‌های مهم این کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها