سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
نمایشنامه‌ای با درونمایه‌ جنگ و پساجنگ

«سنگر دوست داشتنی» عنوان نمایشنامه‌ای است که مهر 97 به کارگردانی مسلم آئینی روی صحنه رفت و اسفندماه امسال با ترجمه‌ او و فاطمه بردبار جاویدی از انتشارات نودا منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نمایشنامه «سنگر دوست داشتنی» اثر نمایشنامه‌نویس معاصر پرتغالی جی. آر. ویلار که اکنون در یورک انگلستان زندگی می‌کند توسط فاطمه بردبار جاویدی و مسلم آئینی از انتشارات نودا ترجمه و منتشر شده است.

پیش‌تر مسلم آئینی به عنوان دراماتورژ و کارگردان در سال ۹۷ این نمایش را در تالار ناصر خسرو دانشگاه تهران با بازی پوریا عبدی، پریسا کمالی و پیام زمانی به صحنه برده است.

جی. آر. ویلار نمایشنامه نویس پرتغالی اهل لیسبون است که برای اولین بار اثری از او در ایران اجرا و چاپ می‌شود. ویلار در انگلستان زندگی می‌کند و به هر دو زبان پرتغالی و انگلیسی نمایشنامه می‌نویسد.

فاطمه بردبار جاویدی مترجم، پژوهشگر و مدرس زبان و ادبیات انگلیسی و دارای دکترای آموزش زبان و ادبیات انگلیسی است. مسلم آئینی نمایشنامه‌نویس، مترجم، منتقد و مدرس هنرهای نمایشی و سینما است که در رشته‌های سینما و ادبیات نمایشی و فلسفه هنر دانش آموخته است و از وی چندین کتاب ترجمه و تالیف به چاپ رسیده است و نزدیک به ۲۰ اثر هم که پیشتر ترجمه و تالیف شده بودند در مرحله چاپ قرار دارند.

نمایشنامه «سنگر دوست داشتنی» با درونمایه‌ جنگ و پساجنگ به بررسی و واکاوی این پدیده‌ شوم در جهان می‌پردازد که در ۸۴ صفحه به همراه مصاحبه و عکس‌هایی از اجرای این اثر در ایران و انگلستان توسط انتشارات نودا روانه‌ بازار نشر کتاب شده است و در اختیار علاقه‌مندان ادبیات نمایشی معاصر، هنرمندان تئاتر و گروه‌های حرفه‌ای تئاتری و دانشجویان این رشته قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها