یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
آغاز به کار دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش الکترونیک در خوزستان

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان از شروع بخش الکترونیک دهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، منصور کوهی رستمی گفت: بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین (ع)، به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) و افزوده شدن منابع مرتبط با سیره امام‌ هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره، همزمان با ایام فرخنده دهه‌کرامت برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در استان و همچنین استفاده از اوقات فراغت افراد به ویژه خانواده‌ها، دبیرخانه نخستین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و امکان شرکت خانواده‌ها را در بخش الکترونیک فراهم کرده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا (ع)، حضرت امام ‌هادی (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) ببرند.

وی افزود: بر طبق روال دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین (ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه شده که بر این اساس منابع مرتبط با حضرت معصومه (س) در هفتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در هشتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت ابن‌الرضا امام جواد (ع)، در نهمین دوره و کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام‌ هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است.

رستمی با بیالن این که جشنواره در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» و در 2 بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره، بخش کودک در سه قالب مسابقه نقاشی، فعالیت گروهی، پویش کتابخوان؛ بخش نوجوان به چهار شیوه «ترسیم نقاشی»، «مسابقه چهار گزینه‌ای»، «فعالیت‌های گروهی» و «پویش کتابخوان» و در رده سنی بزرگسالان نیز مشارکت به شیوه‌های «مسابقه چهار گزینه‌ای»، «پویش کتابخوان» و «داستانک نویسی» امکان پذیر است.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم استان برای شرکت در این جشنواره و همچنین استفاده بهینه از اوقات فراغت عنوان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۹ خرداد ۱۳۹۹برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها