شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین کلید خورد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با وجود تعطیلی کتابخانه‌های عمومی قزوین، دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، فاطمه محمدبیگی صبح امروز به خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که بیماری کرونا در استان ایجاد کرده و به تبع آن خانه‌نشینی بسیاری از اقشار مردم به نظر می‌رسد کتاب به عنوان یار همیشگی بتواند به جمع خانواده‌ها بازگردد.

وی بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی همواره فرصتی برای ارائه بهترین‌های حوزه نشر در حوزه فرهنگ رضوی و آداب و سیره زندگی اهل بیت (ع) به جامعه معرفی و با ایجاد موجی همگانی منجر به مطالعه حجم عظیمی از این محتوای ارزشمند در بین مردم می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود:کتاب‌های معرفی شده در این جشنواره به عنوان محتوای تایید شده، ارزشمند و هدفمند خصوص فرهنگ رضوی می‌تواند یک خوراک فرهنگی مناسب برای اقشار مختلف جامعه در گروه‌های متفاوت سنی باشد.

محمد بیگی عنوان کرد: تعطیلی کتابخانه‌ها، اگرچه با تعطیلی کتابخانه‌ها دسترسی به کتاب قدری دشوار شده است اما ازسوی دیگر با فراهم شدن اوقات فراغت در بین مردم شاهد افزایش میزان مطالعه هستیم که قطعا جشنواره کتابخوانی رضوی میتواند بر این مسئله تاثیرگذاری خوبی داشته باشد.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی به صورت مکتوب و الکترونیک در دهه کرامت در قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: این جشنوراه با همراهی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در کشور برگزار می‌شود و تلاش شده است تا سیره امام‌ هادی (ع)، فرهنگ رضوی و کتاب‌های تایید شده و دارای محتوای مناسب در حوزه مذهبی به جامعه معرفی و به عنوان منابع در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

محمد بیگی گفت: آشنایی با سیره حضرت امام رضا (ع)، حضرت امام‌ هادی (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاه چراغ (ع) از عمده محورهای کتاب‌های معرفی شده به عنوان منابع است و میتواند به افزایش آگاهی در این زمینه در بین جامعه منتهی شود.

وی  همچنین افزود: برای این دوره از جشنوراه سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در نظر گرفته شده است که در مجموع 12 کتاب برای این گروه‌های سنی به عنوان منبع معرفی شده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان قزوین کتاب‌های «گنبد خورشید» نوشته معصومه مهری از انتشارات بنیاد امام رضا (ع)، «زندگی حضرت معصومه (س)» نوشته سید محمد مهاجرانی از انتشارات کتابک و کتاب « ده قصه از امام‌هادی برای بچه‌ها» نوشته جعفر ابراهیمی از انتشارات قدیاری برای بخش ویژه در رده سنی کودکان معرفی شده است.

محمدبیگی افزود: در رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری با عناوین «ستاره من: چهل قصه از زندگی امام رضا (ع)» نوشته ناصر نادری از انتشارات به نشر، «نشانه‌ها: قصه‌هایی از زندگی امام رضا (ع)» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی از انتشارات به نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «مژده گل: داستان‌هایی از زندگی امام‌هادی (ع)» نوشته محمود پور وهاب از انتشارات کتاب جمکران به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.

وی همچنین گفت: شش کتاب «امام رضا علیه‌السلام (تاریخ و سیره)» نوشته محمد باقر پورامینی از انتشارات معارف، «امام رضا (ع) و ایران» نوشته سید حسین حر از انتشارات معارف، «برمدار آفتاب: ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی» نوشته محمدحسین پورامینی از انتشارات معارف، «شاهچراغ (ع)» نوشته جلیل عرفان‌منش از دفتر پژوهش‌های فرهنگی و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب‌های «خورشید رهنمای: پژوهشی در زندگانی و سیره امام‌هادی علیه‌السلام» نوشته ابوالفضل‌هادی‌منش از انتشارات بهار دل‌ها و «حکمت‌های نقوی: ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام‌هادی علیه‌السلام» نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر نیز برای گروه بزرگسالان معرفی شده است که علاقمندان میتوانند با مطالعه این کتاب‌ها در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

وی اظهار داشت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه بخش «فردی»،«گروهی»،«خانوادگی» و در دو بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند که برای شرکت در بخش الکترونیک مراجعه به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir پیش بینی شده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان قزوین بیان کرد: در بخش «فردی» علاقه‌مندان می‌توانند متناسب با رده سنی خود و مطالعه کتاب‌ها در رشته‌های مختلف جشنواره از طریق یکی از دو شیوه مکتوب و یا الکترونیکی شرکت کنند و در بخش «گروهی» نیز افراد علاقه‌مند بایستی در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب بخش گروهی با انتخاب منابع معرفی شده و نوع فعالیت مورد نظر در مسابقه شرکت کنند که شرکت در این بخش فقط به صورت الکترونیکی است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها