پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
آثار برتر در هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

اختتامیه هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس، 14 اسفندماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ جشنواره ملی کتاب دفاع مقدس (مراسم پایانی هجدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس) که یکی از رویدادهای مهم فرهنگی ادبی در کشور است،‌ با حضور مسئولان فرهنگی،‌ فرهیختگان و نویسندگان کشور، 14 اسفندماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

هدف از طرح انتخاب کتاب سال دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف جنگ و بیان تاریخ واقعی جنگ برای نسل آینده کشور است. این جشنواره تلاش دارد برترین‌ها انتخاب شوند تا افرادی که قصد قلم زدن در این حوزه را دارند از آن الگو بگیرند.

در این دوره برگزیده بخش استانی در بخش‌های شعر، داستان، مستندنگاری و خاطره نیز معرفی و تجلیل می‌شوند. البته اثر شاخص ملی هم در این دوره معرفی می‌شود.



همچنین در این دوره از ظرفیت‌های بخش استانی استفاده کرده و زمینه مشارکت بیشتر آن‌ها فراهم شده است و در این راستا آثاری از بخش استانی با یکدیگر رقابت کرده و سپس وارد بخش ملی شدند، به همین دلیل برای انتخاب اثر برگزیده داوری‌های متعددی انجام شده است.

در بخش جایزه ادبی یوسف که موضوع آن داستان کوتاه است در سال گذشته یک هزار و 25 اثر دریافت شد. امسال این تعداد در بخش استانی به حدود سه هزار اثر رسیده است و در حال حاضر به مرحله اهدای جوایز به برترین‌ها رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها