دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
تولد مجله ادبی «از نو» در هرات

فصلنامه ادبی «از نو» به سردبیری و مدیر مسئولی عارف حسینی، نویسنده افغانستانی در هرات منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فصلنامه‌ ادبی «از نو» در هرات از سوی انتشارات «آن» منتشر شد. این مجله با نگاهی تخصصی و‌ ویژه به نقد ادبیات پارسی در ایران و افغانستان می‌پردازد. این مجله شماره‌ نخست خود را به «ادبیات و زن» اختصاص داده است.

در سرمتن این مجله می‌خوانیم:
«ادبیات به‌مثابه روشی برای زیستن و نیز خود زیستن است، متن زیست‌بومی است که نه‌فقط با واژه بلکه با عصاره‌ی روح، تفکر و نیز جان نویسنده آغشته است، ازاین‌رو ادبیات دیگر امری انتزاعی نیست که در نوشتن و خواندن خلاصه شود، اخلاق، فلسفه، مهربانی، صلح و نظرگاه‌های علمی که به علوم انسانی شناخته می‌شود درواقع در بستر ادبیات افت‌وخیز دارند و جولان می‌دهند. قلم آفریننده‌ی آن «دیگری» است که خواسته‌ی انسان است؛ آنچه در خوردن و نفس‌کشیدن خلاصه نمی‌شود.
ادبیات جزو هستی است و خود هستی‌بخش؛ به معناها، نگاه‌ها، رویکردها و طرز زیستن. نگاه خطی به زمان که دیروز، امروز و آینده را شکل داده می‌تواند تجسم آنی یک‌لحظه باشد که هر سه را در خود دارد و آن اینک است. هستی در لحظه دچار تغییر و زایش خود است، همواره خود را از نو می‌سازد.
از نو بودن تکراری است که تکراری نیست.»
 

به نقل از عارف حسینی، مدیر مسئول و سردبیر مجله‌ «از نو»، خالی‌گاه امروز ادبیات پارسی، نقد است. نقدی که علمی، کاربردی و بدون غرض باشد. وی اظهار کرد که در این مجله شاهد اجرای عملی وطن پارسی هستیم به طوری که هیئت تحریریه، نویسندگان و متن‌ها بدون مرزهای سیاسی کنار هم حضور دارند و تعامل پویایی در آن صورت گرفته است.

‌وی بیان داشت که این مجله بیشتر به معرفی و همکاری با چهره‌های کمتر شناخته‌ شده در فضای ادبی پرداخته است که هم انگیزه‌ بیشتری دارند و هم به دنبال گشودن مسیرهای نو در ادبیات هستند.

او هم‌چنین اظهار امیدواری کرد تا «از نو» در ایران هم پخش شود. نمایشگاه کتاب سال آینده در تهران شاهد حضور انتشارات «آن» و مجله‌ «از نو» خواهد بود. 

فصلنامه‌ «از نو» در سایز رقعی و ۲۱۰صفحه به قیمت ۲۰۰ افغانی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها