یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
جلسه نقد و بررسی «پرندگان در پائیز» در شیراز برگزار شد

جلسه خوانش و بررسی کتاب «پرندگان در پائیز» نوشته «براد کسلر» و ترجمه «شمیم هدایتی» در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این جلسه که  روز شنبه 26 بهمن‌ماه در محل کتابفروشی شیرازه برگزار شد، ابتدا علی آذری به خوانش فصل‌های یک، 9 و 18 از این کتاب پرداخت و سپس ، فائزه بهرامی در سخنانی، این اثر را به لحاظ محتوی و فرم، مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: فصل اول به‌عنوان تنها بخشی که از زبان اول شخص بیان می‌شود، با ریتمی سریع و پرداختن به جزئیاتی که در طول اثر به تدریج بسط می‌یابد، خواننده را با خود همراه می‌کند.

بهرامی ادامه داد: نویسنده در دو سطح محتوی و فرم با بهره‌گیری از متون کلاسیک و اسطوره‌ای اثر خود را غنا بخشیده و با ارجاعات بسیار روایت را پیش برده، در سطح محتوی با انتخاب جزیره تراخیس به عنوان مکان و پرنده‌شناس به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی اسطوره سیکس را یادآور می‌شود و حول مفهموم محوری دگردیسی ارجاعاتی به اساطیری چون ایکاروس و سیمرغ دارد و در سطح فرمال با اشاره به چاسر درواقع به سبک روایت گویی کانتربری تیلی می‌پردازد.


وی در پایان ضمن اشاره به آشنایی عمیق نویسنده با فرهنگ‌های متنوع یاد شده در کتاب گفت:  نویسنده با نقل خرده حکایت‌ها از جمله سنگ صبور از زبان شخصیت شیرازی داستان عمق آشنایی خود با فرهنگ ایرانی را نشان می‌دهد.

کتاب «پرندگان در پائیز» با الهام از حادثه سقوط هواپیمای شماره 111 خطوط هوایی سوسیس که در سال 1998 در آب‌های آتلانتیک واقع شد، به حادثه سقوط و گردهم‌آیی بازماندگان در جزیره برای پیدا کردن بقایای عزیزانشان می‌پردازد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها