یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
​نقد و بررسی «روایت بازگشت»‌ با حضور مژده دقیقی

کتاب «روایت بازگشت»‌ اثر هشام مطر در چهارمین نشست از جلسه کتابخوانی «چهل و یک» نقد و بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اولین دوره از جلسات کتابخوانی «چهل و یک» با هدف معرفی و نقد و بررسی چهل و یک عنوان کتاب از بانوان نویسنده و مترجم ایرانی از ساعت 17 الی 20 روز سه‌شنبه (22 بهمن‌ماه) برگزار می‌شود.

در چهارمین جلسه از این دوره قرار است که کتاب «روایت بازگشت» اثر هشام مطر با حضور مژده دقیقی، مترجم اثر نقد و بررسی شود.

مطر در این کتاب، سفر خود برای پیدا کردن پدر گمشده‌اش را روایت می‌کند. هشام نوزده ساله و در انگلیس دانشجو بود که پدرش ناپدید شد. او یک فعال سیاسی دوره حکومت قذافی بود. هشام هیچ وقت پدرش را دوباره ندید اما همچنان امیدوار بود که او زنده باشد. ٢٢ سال بعد هشام پس از فروپاشی نظام قذافی به لیبی برمی‌گردد تا دنبال راز ناپدید شدن پدرش بگردد و این کتاب، داستانی درباره‌ یافته‌های او است. هشام در این جست‌وجو پای صحبت افرادی می‌‌نشیند که همه از رژیم قذافی زخم خورده‌ و سال‌‌هایی از عمرشان را در زندان‌‌‌های مخوف رژیم قذافی، خصوصاً زندان ابوسلیم، در بدترین شرایط سپری کرده‌‌اند.

هشام مطر با سبک خاص خود دراین داستان، خواننده را تا انتها دنبال خود می‌کشد، گویی هدف کتاب تنها پدر هشام و سرنوشت او نیست بلکه روایت‌ کردن سرنوشت همه‌ پدرها و پسرهایی است که سال‌‌ها از یک‌دیگر و از سرزمینشان دور مانده‌اند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند در زمان مشخص شده به مجموعه بهار دیدار به نشانی پاسداران، دروس، خیابان یارمحمدی، روبه‌رو بن‌بست نامدار، پلاک 25 مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها