یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
ثبت 1300 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در خوزستان

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ثبت 1300 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مرتضی جمشیدی با اعلام این مطلب گفت: سال گذشته استان خوزستان موفق شد تعداد 750 باشگاه کتابخوانی ثبت کند و در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با ثبت 550 باشگاه این آمار به 1300 رسید.

وی با بیان اینکه امسال شهرستان‌های استان خوزستان حضور موثرتری در این زمینه داشتند، افزود: در این دوره شهرستان‌های اهواز، اندیمشک، مسجدسلیمان، سوسنگرد، ایذه، رامشیر، رامهرمز، دزفول، شوشتر، بهبهان، ماهشهر، شادگان، شوش، امیدیه، آغاجاری، اندیکا، هفتگل، کارون شرکت کردند که در این میان رامهرمز با ثبت 220 باشگاه بالاترین آمار را به خود اختصاص داد.

جمشیدی نقش امداد فرهنگی زمان سیل را در تاسیس باشگاه‌های کتابخوانی مهم برشمرد و عنوان کرد: با حضور مربیان باشگاه‌های کتابخوانی و اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، کتابخوانی و توزیع کتاب بین کودکان و نوجوانان روستاها موج علاقه‌مندی کودکان برای تاسیس باشگاه‌ها در روستاهای سیل‌زده ایجاد شد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در این دوره مهد کودک‌های اهواز و چند شهرستان با تاسیس کتابخانه تخصصی در مهد کودک‌ها، برگزاری کارگاه‌های مستمر بلندخوانی ویژه کودکان و والدین توانستند نقش مثبتی در این زمینه ایفا کنند.

وی در پایان یکی از حرکت‌های مثبت در زمینه باشگاه‌های کتابخوانی را ثبت باشگاه‌ها ویژه کودکان انجمن اوتیسم خوزستان بیان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها