شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
​بزرگداشت زنده‌یاد بهمن صالحی با حضور دبیر شعر فجر

مراسم بزرگداشت بهمن صالحی با حضور سعید بیابانکی در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین یادبود زنده‌یاد بهمن صالحی که چندی پیش در بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار فوت کرد، از ساعت 17 روز چهارشنبه (16 بهمن‌ماه)‌ در پژوهشکده گیلان‌شناسی برگزار می‌شود. در این مراسم سعید بیابانکی، دبیر علمی چهاردهمین جشنواره شعر فجر حضور خواهد داشت.
 
این شاعر گیلانی و آخرین بازمانده نسل شاگردان نیما یوشیج، صبح روز سه‌شنبه (پنجم آذرماه)‌ در 82 سالگی درگذشت.

حسن نوغانچی صالح که اهالی ادبیات به نام بهمن صالحی او را می‌شناسند و در شعر «صالح» تخلّص می‌کند در سال 1316 ه. ش در شهر رشت متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود به پایان رساند. صالحی از سال 1333 به شعر و شاعری پرداخت و در انجمن‌های ادبی شهر خود به ویژه انجمن ادبی دوستداران حافظ شرکت کرد. او در آغاز شاعری سبک قدما را برگزید و به غزل‌سرایی پرداخت و آثارش در مطبوعات گیلان و تهران به چاپ رسید. صالحی پس از آشنایی با نیما یوشیح و شناختن مکتب فکری او به سرودن شعر نو روی آورد و در سال 1345 نخستین مجموعه اشعارش را به نام «افق سیاه‌تر» که در سبک نیمایی بود و یادگار این دوره از کار اوست منتشر کرد. از آثار چاپ شده او می‌توان به کتاب‌های «باد سرد شمال»، «کسوف طولانی»، «نخل سرخ»، «میراث عاشقان»، «با نور آب» و آثاری که در دست چاپ دارد «سمبولیسم عرفانی حافظ»، «تاریخ تغزل»، «خنجر و گل سرخ» اشاره کرد.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به پژوهشکده گیلان‌شناسی، رشت، میدان انتظام، بلوار شیون فومنی، خیابان میرزا کوچک‌خان مراجعه کنند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها