پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
جوادی: قلم رضا بابایی حرمت دیگران را پاس داشته است

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین نکوداشت رضا بابایی، نویسنده در قم، تاکید کرد: قلم بابایی همانند ذهن و ضمیرش همیشه حرمت دیگران را پاس داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آئین نکوداشت رضا بابایی نویسنده و فعال فرهنگی، تحت عنوان «فرزند قلم» شامگاه پنجشنبه سوم بهمن‌ماه با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهرام سرمست استاندار قم و سیدموسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمع زیادی از فرهیختگان، نویسندگان و علاقه‌مندان در سالن اجتماعات مجتمع ناشران قم برگزار شد.
 
محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این آیین به علاقه و تمایل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در این برنامه اشاره کرد و گفت: دکتر صالحی مصمم بودند برای تقدیر از خدمات فرهنگی استاد بابایی در این برنامه حضور داشته باشند اما به‌خاطر برنامه‌های فشرده‌ای که برایشان پیش آمد، شرایط حضور برای ایشان مهیا نشد و بنده به نیابت از دکتر صالحی سلام و ارادتشان را به شما ابلاغ میکنم.
 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دوستی و رفاقت دیرینه خود با استاد بابایی گفت و اضافه کرد: دوستی ما زمانی شکل گرفت که ایشان شهرت کنونی را نداشتند. این استاد عزیز با تلاش و اخلاص مسیر ترقی را طی کرد و سال‌ها با آموختن و نوشتن به چهره ای آشنا تبدیل شد.
 
وی ادامه داد: آنچه در طول این سال‌ها در این مسیر تغییر نکرد فروتنی، میل به گمنامی، بلند همتی، علاقه به رشد و توسعه ایران بود.
 
جوادی برخی از ویژگی‌های رضا بابایی را برشمرد و تصریح کرد: معنویت گرایی، نوع دوستی و عادت به کار مداوم از ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان است.
 
وی قلم بابایی را همچون ذهن و ضمیرش پاک معرفی کرد و افزود: قلم استاد بابایی همانند ذهن و ضمیرشان همیشه حرمت دیگران را پاس داشته است.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: رضا بابایی هیچگاه شعر و ادب فارسی را به عنوان سرگرمی و حتی حرفه‌ای برای کسب درآمد تلقی نکرد، بلکه آن را تجلی عشق به خدا، آدمی و احترامی صادقانه برای انسان میدانست.
 
گزارش تکمیلی آیین نکوداشت رضا بابایی متعاقبا ارسال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها