شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
مشارکت 60  روستای خوزستان در ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از مشارکت 60 روستای این استان در ششمین جشنواره روستاها و عشایر و دوستدار کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مرتضی جمشیدی گفت: در این دوره روستاهای شهرستان رامهرمز، سوسنگرد، رامشیر، شوشتر، بهبهان، کارون و دزفول با ارسال آثار و مستندات کتابخوانی حضور دارند.

وی اضافه کرد: روستای باصدی از شهرستان رامهرمز در دو دوره قبل در بخش جشنواره روستا و عشایر به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شد و همچنین روستای مربجه از این شهرستان توانست در سال گذشته شایسته تقدیر شود.

جمشیدی با اشاره به شهرهای متقاضی پایتخت کتاب ایران بیان کرد: در ششمین دوره پایتخت کتاب ایران رامهرمز دزفول، رامشیر و بهبهان با ارسال مستندات و ارائه طرح‌های پیشنهادی آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: در اولین دوره پایتخت کتاب ایران اهواز با ارائه طرح‌های خلاق، نوآورانه، مشارکت‌جویانه، مؤثر و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی، صنایع و مراکز ورزشی و فرهنگی توانست در سال 92 عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص دهد و نیز دزفول سال گذشته کاندید سومین شهرپایتخت کتاب در کشور را کسب کرد.

یادآور می‌شود، اختتامیه ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، ۱۹بهمن‌ماه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها