شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
دستگاه‌های اجرایی زمینه چاپ کتاب‌های دفاع مقدس را فراهم کنند

استاندار فارس گفت: ۲۵ یادمان شهدا در استان فارس بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دستگاه‌های اجرایی باید ضمن همکاری در این بخش، زمینه تهیه و چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، استاندار فارس در این مراسم که امروز شنبه 28 دیماه همزمان با جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ۲۵ یادمان شهدا در استان فارس بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گفته عنایت‌الله رحیمی، شورای حفظ آثار شورایی میان بخشی است و وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی انجام فعالیت‌های مستمر در این حوزه است البته تمامی اقدامات میسّر توسط دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه دفاع مقدس اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های ذیربط نباید فراموش شود، ضمن تاکید بر توجه به برگزاری یادمان شهدا بیان کرد: برگزاری یادمان شهدا و شناسایی شهدای گمنام یکی از برنامه‌هایی است که توسط بنیاد حفظ آثار انجام شده و امید است تا پایان امسال یادمان شهدای که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به پایان و به بهره‌برداری برسد.

رحیمی نمایشگاه دائمی دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای گردشگری مذهبی دانست و افزود: می‌توان از فضای نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در پدافند غیرعامل نیز استفاده کرد و این نمایشگاه حسنات بسیار زیادی هم برای شهر و هم برای استان دارد.

استاندار فارس پیرامون تأسیس پارک موزه در شهرستان‌های استان نیز عنوان کرد: تأسیس موزه در ۱۲ شهرستان نیاز به تحقیق و پژوهش در اولین گام دارد و در گام‌های بعدی با در نظر گرفتن توانمندی‌های قانونی نسبت به ایجاد پارک موزه اقدام شود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم کتاب‌های «استهبان در دفاع مقدس» (محمدجواد اسلامی)، «کتیبه ژنرال» (اکبر صحرایی)، مجموعه شعر «پلاک خادمی» (دانیال بهادرانی)، «خلوتیان آسمان» و «شیر زیتان» (مهدی فصاحت) رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها