یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره «ماورا» در اصفهان

شاعران و نویسندگان و منتقدان افغانستان در اصفهان گرد هم می‌آیند تا به بهانه جشنواره ادبی «ماورا» درباره زبان و ادب فارسی سخن بگویند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دفتر نصف‌جهان خانه ادبیات افغانستان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، (25 و 26 دی‌ماه) میزبان شاعران و نویسندگان افغانستانی در اصفهان است. این برنامه در روز چهارشنبه با برگزاری نشست‌های تخصصی شعر، داستان و نقد با حضور صاحب‌نظران ادبی کار خود را آغاز می‌کند.

نخستین بخش برنامه‌های این روز در ساعت 13:30 آغاز می‌شود که در این بخش نشست‌هایی با حضور عنایت روشن، عارف حسینی، مرتضی شاه ترابی و یعقوب یسنا برگزار خواهد شد.

بخش دوم این برنامه‌ها در ساعت 15 برگزار خواهد شد، در این بخش نشست‌هایی با حضور شوکت علی محمد شاری، سید مرتضی رضوانی، کیامهر حیدری، امان‌الله میرزایی و عباس رضایی برگزار خواهد شد.

پایان بخش روز نخست جشنواره در ساعت 16 و 30 دقیقه شعر خوانی و داستان‌خوانی شرکت‌کنندگان جشنواره خواهد بود. برنامه‌های روز نخست جشنواره در اصفهان، باغ غدیر، مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برقرار خواهد بود. 

روز دوم و پایانی جشنواره در ساعت 15 شروع خواهد شد و ابتدا سیدابوطالب مظفری و زهرا حسین‌زاده به بررسی و تحلیل وضعیت نقد و گفتمان‌های ادبی در افغانستان می‌پردازند؛ سپس اعلام نتایج و اهدا جوایز شرکت‌کنندگان پایان بخش این جشنواره خواهد بود. 

روز دوم جشنواره در اصفهان خیابان باغ گلدسته کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها