جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
حسن سالاری دار فانی را وداع گفت

حسن سالاری، مترجم، نویسنده، ویراستار و پژوهشگر آموزش و پرورش در اثر تصادف رانندگی درگذشت.

مهربانو ابدی‌دوست، مدیر روابط عمومی انتشارات مدرسه، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با تائید خبر درگذشت حسن سالاری گفت: حسن سالاری، نویسنده، مترجم و پژوهشگر کشورمان، پنجشنبه (۱۹ دی‌ماه) در اثر تصادف در جاده فیروزکوه جان خود را از دست داد.

حسن سالاری، متولد ۱۳۵۵ در شهر جاجرم، در خراسان شمالی، مترجم، نویسنده، ویراستار، پژوهشگر آموزش و پرورش، مدیر پایگاه اینترنتی جزیره‌ دانش و سرپرست بخش آموزش شرکت یکتاوب افزار شرق بود.

سالاری تا کنون سه بار برنده‌ جایزه‌ کتاب سال، سه بار برنده‌ جایزه‌ کتاب فصل و دو بار برنده‌ جایزه‌ جشنواره‌ کتاب‌های آموزشی رشد، شده است. او جایزه‌ قلم پرنده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در سال 1388 دریافت کرد. با این همه، وی کتاب 100 دانشمند ایران و اسلام را برترین کار پژوهشی و نگارشی خود می‌داند. سالاری تا کنون بیش از 300 مقاله به صورت ترجمه یا تالیف در مجلات و روزنامه‌ها منتشر کرده است.

ازجمله آثار سالاری می‌توان به مجموعه‌ هفت جلدی «تاريخ علم برای نوجوانان»، شبیه‌سازی انسان، زیست‌شناسی پیش دانشگاهی 1 و 2، دایره‌المعارف مدرسه، فرهنگ‌نامه‌ کلید دانش، کتاب کار علوم تجربی سال اول راهنمایی، کتاب کار علوم تجربی سال دوم راهنمایی، سلول، گیاهان، ژنتیک، خوارزمی، بنیانگذار جبر و ... اشاره کرد.

خبرگزاری کتاب ایران درگذشت این نویسنده، مترجم و پژوهشگر فعال کشورمان را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت می‌گوید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    خوب نخبه ها رو به کشتن میدین
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    خدایش بیامرزد. اینها همان سرمایه های واقعی کشور هستند که به باد فنا میروند. من سابقه همکاری با ایشان را داشتم. خوشفکر، زحمتکش و درستکار بودند. ضمنا بنویسید که ایشان در همان اتوبوسی که در جاده فیروزکوه به دره سقوط کرد کشته شد. اتوبوسی که نقص فنی داشت.
    • صباسالاری ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      بله دقیقا باید نوشت ک چطور بخاطر نقص فنی ماشین و بی احتیاطی پسرصاحب ماشین من و برادرم و مادرم به عزای پدرم نشستیم!!
  • بهنام خیامی ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    خدا رحمتش کنه وآرزو میکنم روحش قرین رحمت و در آرامش باشه. فقط باید بگم و یاد آوری کنم آقای سالاری یک محقق واقعی و مرد شریفی بود و روش کار او کاملا علمی و بر پایه مستندات بود و با پشتکار و پر تلاش و کم هستن افرادی که در این مرز وبوم شبیه او باشند آرزو میکنم روحش در ارامش باشه و به خانواده گرامی ایشون تسلیت میگم یادش گرامی ...
  • meysam ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    فوق العاده مهربان، با حوصله و کاربلد بودن، خدا رحمتشون کنه
  • Rezaei ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    خدایش بیامرزد،واقعا مرد بسیار محترمی بود،بسیار بسیار فروتن و فوق العاده انسان پاک و خوش اخلاق،ایشون واقعا باسواد بود بنده در محضرشون بودم،انصافا یک سرمایه ملی بود،بنده دیر متوجه از دست رفتن ایشون شدم زمانیکه شنیدم خیلی تاسف خوردم براشون واقعا حیف بودن،به خانواده محترمشون و تمام ملت شریف ایران درگذشت این اسطوره بزرگ رو تسلیت میگم و از خداوند بزرگ خواستارم که به خانواده ایشان صبر عطا بفرماید،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها