پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
تامین امنیت بزرگترین خدمت سردار سلیمانی به منطقه بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در از بین بردن داعش در عراق، بزرگترین خدمت سردار سلیمانی به منطقه را تامین امنیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیت‌الله سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در «یادمان سردار مقاومت» گرامیداشت شهادت سپهد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در دانشگاه طلوع مهر قم، اخلاص، شجاعت و دشمن ستیزی را از ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی برشمرد و گفت: آقای بارزانی در مصاحبه ای در سال 93 اظهار داشت که در هنگام حمله داعش به کردستان عراق،  وقتی با ایران تماس گرفتم، آنها شماره سردار سلیمانی را دادند و وقتی ایشان به دعوت من به اربیل آمد، ما به پشتوانه حضور سردار و مدیریت او توانستیم داعش را بیرون برانیم.
 
وی با اشاره به نقش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ایجاد امنیت در منطقه خاورمیانه  گفت: سردار سلیمانی به اسلام تعلق داشت چراکه برای عزت و سربلندی اسلام و حفظ منطقه همه تلاش خود را صرف  کرد.
 
آیت الله غروی اضافه کرد: سردار سلیمانی یک سرباز اسلام بود که برای کشورهای منطقه امنیت به‌وجود آورد و نگذاشت دشمنان منطقه را بین خود تقسیم کنند.
 
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در از بین بردن داعش در عراق گفت: امنیت، بزرگترین خدمت سردار به منطقه بود چراکه خیلی از دشمنان از نام وی هراس داشتند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی در عین اینکه یک نظامی قاطع بود، از یک دیپلماسی قوی برخوردار بود و در مبارزات و مدیریت‌های خود در جنگ با داعش به بهترین شکل  ممکن مدیریت می‌کرد تا به‌شدت از تلفات جنگ بکاهد درعین حال دشمن را سر جای خودش بنشاند.

آیت الله غروی تصریح کرد: در جنگ داعش با عراق سردار سلیمانی نگاه استراتژیک به این کشور داشت بنابراین تمام تلاش خود را صرف کرد تا داعش را نابود کند که مباداعراق حیات خلوت دشمنان اسلام شود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه حیات شهید سردار سلیمانی را پربرکت ارزیابی کرد و گفت: این شهید بزرگ با شجاعت تمام در همه جنگ‌هایی که آمریکا در خاورمیانه با هدف استعماری انجام داد حضور داشت و شجاعانه در مقابل دشمن ایستاد و جنگ را به‌خوبی مدیریت کرد.
 
وی با اشاره به ترور سردار شهید سلیمانی گفت: برخلاف ادعای آمریکا که می‌گوید ما از علمیات خرابکارانه وی جلوگیری کردیم، اما عادل عبدالمهدی در سخنرانی رسمی خود اعلام کرد که وی به دعوت رسمی او به کشور عراق سفر کرد تا در مذاکره و گفتگو با کشور عربستان آن‌ها را یاری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها