سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
پاتوق‌های مقاله‌خوانی در استان‌های کشور به‌راه افتاد

دبیر اجرایی همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی از برگزاری «پاتوق‌های مقاله‌خوانی» با محورهای همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در استان های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در خوزستان، منصور کوهی‌رستمی با اعلام این خبر گفت: برای غنای هرچه بیشتر این همایش و افزایش میزان آشنایی کتابداران و دانشجویان کتابداری کشور با مفاهیم مرتبط با کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در نظر دارد طی نشست‌‌هایی از قبل برنامه‌ریزی شده به بررسی مقالات مرتبط با محورهای همایش بپردازد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌‌های عمومی خوزستان تبادل افکار، اندیشه‌ها و تولید متون با همراهی صاحبنظران برای رشد و توسعه کتاب و کتابخوانی را از جمله اهداف این مقاله خوانی برشمرد.

دبیر کمیته پاتوق مقاله‌خوانی نیز در مورد اجرا و شیوه برگزاری پاتوق مقاله‌خوانی گفت، «پاتوق مقاله‌خوانی» سلسله نشست‌های علمی مقاله‌ محور است كه با تشكیل حلقه‌هایی از علاقه مندان و متخصصان کتابخانه‌های عمومی و مرور انتقادی مقالات در جهت شناسایی، معرفی مشكلات کتابخانه‌های عمومی و ارائه راهكار برای برون‌رفت از آنها برگزار می‌شود.

زهرا معظمی افزود: اعضای انجمن علمی ارتقا کتابخانه‌‌های عمومی ایران با برنامه ریزی در این زمینه جلساتی در قالب نشست‌‌ها برگزار کرده و در نهایت جلسه ای با همین محوریت در شهر اهواز برگزار می‌شود.

دبیر کمیته پاتوق مقاله‌خوانی تعداد شرکت‌کنندگان در هر جلسه را بین 8 تا 15 نفر دانست و گفت: در استان‌هایی كه افراد متقاضی به حد نصاب برسد حلقه‌های آموزشی تشكیل می‌شود و «پاتوق مقاله‌خوانی» متعلق به همه کتابداران کتابخانه‌های عمومی در انواع سازمان‌های متولی اعم از نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، مشارکتی، مستقل، آستان قدس، شهرداری، مساجد، هیئت امنایی و دانش‌آموختگان و دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی است.

به گفته وی، علاقه‌مندان می‌توانند تا 30 دی ماه 98 با کمیته «پاتوق مقاله‌خوانی»، به صورت مستقیم به دفتر انجمن  به نشانی الکترونیکی info.ipla2018@gmail.com  تماس بگیرند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها