سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
وعده کتابخانه‌دار شدن آخرین شهر بدون کتابخانه استان سمنان

معاون فرماندار آرادان از تبدیل ساختمان یک مدرسه بلااستفاده و قدیمی در شهر کهن‌آباد برای افتتاح کتابخانه عمومی در این شهر تابعه شهرستان آرادان خبر داد و گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم اولین کتابخانه عمومی شهر کهن‌آباد در این مکان دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، جواد صفری تصریح کرد: هم‌اکنون مقدمات اداری طرح این مسئله در شورای آموزشی استان توسط فرمانداری و اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان آرادان در حال پیگیری و اقدام است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مرجع فرهنگی با قرار دادن افکار، عقاید و حاصل اندیشه‌های خلاق در کنار یکدیگر وسیله‌ای برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق برای افراد جامعه پدید می‌آورد که می‌تواند کارکردهای مختلفی از جمله آموزشی، اطلاع رسانی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد؛ در این بین نقش و کارکرد اجتماعی آن پُررنگ‌تر است.

معاون فرماندار شهرستان آرادان گفت: فضای کتابخانه‌های عمومی می‌تواند منبعی برای ایجاد روابط و گروه‌های درسی، فکری، شغلی و حرفه‌ای باشد و از طریق آن افراد بتوانند از روابط ایجاد شده به عنوان سرمایه انسانی که تسهیل کننده ارتباطات انسانی است، بهره ببرند.

حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا امام‌ جمعه آرادان گفت: وجود یک کتابخانه و کتابدار حرفه ای در کهن آباد می‌تواند دری از علم و دانایی و خلاقیت را به‌روی دانش آموزان مشتاق با ذهن‌های آماده خلاقیت باز کند و آنان را با دنیایی از دانش روبه‌رو سازد و در چنین جلساتی است که می‌شود با همفکری ضمن تصویب و اجرای بعضی از مشکلات و موارد موجب توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی شد.

امام جمعه آرادان تصریح کرد: جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه کتابخانه‌ها مکان علم و آگاهی محسوب می‌شوند. کتابخانه به عنوان محیطی آرام و سالم و کتابدار به عنوان فردی دانش دوست می‌تواند با برنامه‌های جانبی و ایجاد علاقه و اشتیاق سهم بزرگی در پیشرفت خلاقیت ذهنی دانش آموزان ایجاد کنند.

در ادامه سعید دهقانلو معاون کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه نیاز به کتابخانه یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای جامعه شهری است افزود: کتابخانه پایگاه فرهنگی محسوب می‌شود.

وی از مسئولان شهرستان آرادان خواست به‌صورت جدی پیگیر ایجاد کتابخانه در شهر کهن‌آباد باشند و بیان کرد: احداث کتابخانه در منطقه باعث بالا رفتن سطح دانش و آگاهی دانش آموزان می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها