شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
​تحلیل نقش پارلمان در فضای پسااستعماری پاکستان

کتاب «پارلمان پاکستان» به قلم محبوب حسین منتشر شد. نویسنده در این کتاب نقش پارلمان پاکستان در فضاهای پسااستعماری در تاریخ معاصر این کشور را بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پارلمان پاکستان» نوشته محبوب حسین به زبان انگلیسی توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد. این کتاب نمایانگر عملکرد پارلمان پاکستان در دهه ۱۹۷۰ میلادی است و نقش پارلمان پاکستان و عملکرد آن و چگونگی تکامل آن در دوره ۱۹۷۱ الی ۱۹۷۷ میلادی  را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در این کتاب بر مفاهیمی چون خودمختاری، تمایز، پیچیدگی‌ها، دوام و حاکمیت تمرکز شده است و بینشی در مورد عملکرد رژیم‌های سیاسی و پارلمان در کشورهای پسا استعمارگری ارائه می‌دهد. در این کتاب نقاط قوت و ضعف پارلمان ذکر شده و بحثی قانع کننده را در جهت برقراری ارتباط بین عملکرد آن و ظهور شیوه‌های غیر دموکراتیک در پاکستان آغاز می‌کند.

نویسنده کتاب محبوب حسین استادیار گروه تاریخ و مطالعات پاکستان در دانشگاه پنجاب شهر لاهور است. وی دکتری خود را از مرکز مطالعات پاکستان دانشگاه پنجاب اخذ کرده و تحصیلات فوق دکتری خود را در دانشگاه آکسفورد انگلیس به پایان رسانده است.

بر اساس اهمیتی که نظام سیاسی و جامعه پاکستان به عنوان یکی از همسایه‌های ایران دارد، ضرورت دارد که مترجمان به ترجمه فارسی این کتاب به عنوان یک منبع مهم در راستای مطالعات منطقه‌ای، عمل کنند. نویسنده کتاب خود از چهره‌های مشهور فلسفه سیاسی در پاکستان است و تحلیل او از جامعه کشور یک تحلیل دسته اول و مبتنی بر داده‌های دسته اول از این کشور است.

این خبر بر اساس اطلاعات دریافتی از رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد تنظیم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها