شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
احد گودزیانی روی در نقاب خاک کشید

احد گودرزیانی، پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس، شامگاه جمعه 29 آذر 1398 درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، احد گودرزیانی، پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس سال‌ها در کنار مرتضی سرهنگی و هدایت‌الله بهبودی، دوهفته نامه کمان را با در حوزه جنگ و دفاع مقدس منتشر می‌کرد.

وی در پی بروز مشکلات قلبی به بیمارستان مراجعه کرد و پس از بهبود نسبی با نظر پزشکان مرخص شد ولی پس از ترخیص، عصر دیروز در منزلش جان به جان آفرین تسلیم کرد.

احد گودرزیانی در سال ۱۳۴۸ در تهران متولد شد، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی ادامه داده و روزنامه‌نگاری را نیز در مرکز گسترش آموزش رسانه‌ها فراگرفته است. از نوزده‌سالگی به‌عنوان نویسنده و خبرنگار با روزنامه‌ها و مجلات گوناگون همکاری داشته است.

وی از سال ۱۳۷۲ به‌عنوان پژوهشگر و نویسنده در حوزه هنری مشغول به کار بوده و همچنین از سال ۱۳۷۵ مدیریت داخلی دوهفته‌نامه کمان را نیز به‌عهده داشته است و علاوه بر حوزه هنری همکاری‌هایی را نیز با دفتر ادبیات و هنر مقاومت و انتشارات سپاه پاسداران داشته است. وی در دومین و سومین همایش تجلیل از خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس (اسفند ۷۸ و اردیبهشت ۸۰) برای آثارش در دوهفته‌نامه کمان به‌عنوان نویسنده و خبرنگار نمونه برگزیده شد. او همچنین چندین سال در دهه 80 دبیر سرویس انقلاب و دفاع مقدس خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بود.
 
روزشمار ۱۵ خرداد بهار ۱۳۴۰ جلد اول، روزشمار ۱۵ خرداد ۱۳۴۰ جلد چهارم، به داد ما برسید،‌ باغ انگور باغ سیب باغ آیینه، خرمشهر خانه رو به آفتاب، روز شمار ۱۵ خرداد - جلد دوم،‌ روز شمار ۱۵ خرداد - جلد اول،‌ نیمه پنهان یک اسطوره و... کتاب‌هایی است که گودرزیانی نوشته است. مراسم تشییع، تدفین و ترحیم نامبرده به‌زودی اعلام خواهد شد.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این مصیبت را به خانواده ایشان و جامعه ادبیات دفاع مقدس تسلیت می‌گوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها