یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
​مصطفی رحماندوست از بیمارستان مرخص شد

آذر رضایی، همسر مصطفی رحماندوست، گفت: در حال حاضر وضعیت جسمانی آقای رحماندوست مطلوب است و تا دقایقی دیگر از بیمارستان مرخص می‌شود.

آذر رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: بعد از عمل آنژیو که دیروز انجام شد، در حال حاضر وضعیت جسمانی آقای رحماندوست مطلوب است و تا دقایقی دیگر از بیمارستان مرخص می‌شود.
 
مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، سه‌شنبه (12 آذرماه) به دلیل حمله قلبی در بیمارستان نیکان بستری شد.
 
مصطفی رحماندوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت» تیرماه ۱۳۲۹ در همدان متولد شد. این شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان، پس از اخذ مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس مشغول به کار شد و سپس به عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش‌آموز، سردبیر و پدیدآورنده سروش کودکان و نوجوانان، سردبیر مجله شهرزاد قصه گو به فعالیت خود ادامه داد. او همچنین به مدت سه سال مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بوده ‌است که بنابر گفته خودش، آغاز راه او برای انتقال ادبیات برگزیده کودکان و نوجوانان ایران به زبان‌های دیگر بوده ‌است.
 
رحماندوست، علاوه بر این، مدرس داستان‌نویسی و قصه‌گویی و ادبیات کودکان و نوجوانان در دانشگاه‌ها نیز بوده ‌است. وی پس از بازنشستگی از سمت‌های دولتی، مدیر گروه شکوفه (بخش کودکان و نوجوانان) انتشارات امیرکبیر و مشاور رئیس کتابخانه ملی ایران شد‌ و اقدام به تاسیس و راه اندازی پایگاه اینترنتی «کتابخانه ملی کودک و نوجوان ایران» کرد و توانست تا دهمین سال شروع به کار این پایگاه متن کامل بیش از بیست و چهار هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان را برای پژوهشگران قابل دسترسی کند.
 
از این شاعر و نویسنده‌ تا به حال بیش از 150 اثر در بخش‌های مختلف شعر، داستان و ترجمه برای کودکان و نوجوانان منتشر شده و تیراژ کتاب‌هایش به بیش از 5/5میلیون نسخه رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها